۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81242839
T T
۰ نفر

ماه عسل كنار خانه خدا

۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81242839
ماه عسل كنار خانه خدا

همدان - ایرنا - با مرور خاطرات زندگی و تداعی روزهای پشت سر گذاشته همواره خاطرات آغازین روزهای زندگی مشترك به عنوان شیرین ترین لحظات یاد می شود كه برخی از زوج ها در این برهه با حضور در سرزمین وحی، شیرینی این لحظات را برای همیشه ماندگار می كنند.

سنت حسنه فراهم كردن بستر حضور جوانان تازه خانمان در كنار خانه كعبه و آغاز زندگی توام با معنویت و دلدادگی به حضرت حق و ائمه اطهار (ع) كار پسندیده ای است كه مورد استقبال گسترده زوج های جوان قرار گرفته است.

بیشتر جوانان به جای برگزاری آیین جشن عروسی در هتل های چند ستاره و باغ های حواشی شهر كه هزینه های گزافی را در نخستین روزهای زندگی بر دوش خانواده داماد و عروس تحمیل می كند زندگی خود را از جوار كعبه معظمه آغاز می كنند.

در استان همدان كه به دارالمومنین شهره است این حركت خداپسندانه با استقبال بیشتری مواجه است ولی محدودیت هایی همچون در نظر گرفتن زمان خاص برای اعزام زوج ها به خانه خدا و پایین بودن سهمیه استان بسیاری از جوانان را كه آرزویی برگزاری مراسمی ساده و سرشار از معنویت در سرزمین وحی را دارند ناكام می گذارد.

در این خصوص مدیر حج و زیارت استان همدان به خبرنگار ایرنا گفت: 120 زوج برای عمره 92-93 نامنویسی كرده بودند كه تنها 30 نفر از این تعداد در این برهه زمانی عازم خانه خدا شدند.

'محسن ساغرچی' افزود: با وجود اشتیاق فراوان زوج های جوان برای حضور در سرزمین وحی ولی زمان پیش بینی شده برای حضور آنان در خانه خدا با برنامه های برخی زوج ها منطبق نبوده به همین علت 90 نفر از این تعداد انصراف دادند.

وی گفت: زوج هایی كه از یكم مهر ماه سال 91 تا 31 شهریور ماه سال 92 عقد كرده بودند در این مرحله اجازه حضور در عربستان را یافتند ولی در حج عمره سال 93 - 94 تنها افرادی كه در بازه زمانی یكم مهر 92 تا 31 شهریور 93 عقد كرده اند جواز حضور در سرزمین وحی را دریافت می كنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با ذكر اینكه هنوز سهمیه حج عمره سال 93 - 94 مشخص نشده است گفت: بعد از مشخص شدن این آمار زمان مشخصی برای نامنویسی زوج های جوان پیش بینی می شود كه این افراد باید با مراجعه به سایت حج و زیارت ثبت نام كنند.

ساغرچی اظهار كرد: بعد از ثبت نام متقاضیان، از سوی سازمان حج و زیارت برای نامنویسی در كاروان های حج عمره با افراد تماس برقرار می شود.

اعزام 10 هزار و 700 زائر بیت ا.. الحرام در قالب 84 كاروان از طریق فرودگاه همدان از 9 دی سال گذشته آغاز شد و تا دوم تیرماه سالجاری ادامه داشت.

7525/2624