۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۹:۲۱
کد خبر: 81243835
T T
۰ نفر
سالانه 500 نفر به بیماری سل در سیستان مبتلا می شوند

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی زابل گفت: سالانه 500 نفر به بیماری سل در سیستان مبتلا می شوند كه از این حیث رتبه نخست ابتلا به این بیماری را در كشور دارد.

'علی اكبر نصیری' روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: این درحالی است كه در بیمارستان زابل تنها 15تخت به بیماران تنفسی ناشی از طوفان های خشن موسمی 120روزه اختصاص یافته است.

وی گفت: به علت كمبود تخت بیمارستانی امكان ایزولویشن و جداسازی بیماران سل با دیگر بیماران وجود ندارد.

وی گفت: نبود امكانات كافی برای درمان مبتلایان به بیماری سل ایجاب می كند كه هر چه سریعتر مركز درمانی ویژه بیماری های تنفسی در سیستان ایجاد و راه اندازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی زابل با بیان اینكه منطقه سیستان بالاترین آمار سل را در كشور دارد اظهار داشت: برای تكمیل پروژه مهم مركز بیماری های تنفسی نیاز به 70 میلیارد ریال بودجه است.

نصیری با بیان اینكه موج اصلی بیماران تنفسی بعد از اتمام هر بار وزش باد شدید همراه با گرد و غبار به بیمارستان ها مراجعه می كنند افزود: بر اثر مشكلات تنفسی ناشی از طوفان اخیر 193 بیمار به اورژانس مراجعه كردند كه 170 نفر آنان به صورت سرپایی درمان و 23 بیمار نیز در بخش های مختلف بیمارستان بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 125 بیمار به درمانگاه ها و مطب ها مراجعه كردند كه 120 بیمار سرپایی درمان و پنج بیمار به بخش عفونی بیمارستان انتقال داده شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی زابل گفت: جلوگیری از شیوع بیماری های سل، تنفسی، قلبی و عروقی و حاد در منطقه سیستان نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه دارد.

وی با بیان اینكه منطقه سیستان در تمام طول سال با پدیده ریزگردها رو به رو است افزود: به منظور جلوگیری از گسترش بیماری های تنفسی نیازمند یك میلیارد تومان بودجه برای توزیع ماسك مخصوص در سطح منطقه هستیم.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان و در همسایگی كشور افغانستان واقع شده است. ك/3

7312/653/330
۰ نفر