۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۲
کد خبر: 81251556
T T
۰ نفر
اردبيل آماده استقبال از مسافران  مرحله دوم تعطيلات تابستاني  شد

اردبيل - ايرنا - فرماندار اردبيل گفت: با پايان ماه رمضان و آغاز مرحله دوم سفرهاي تابستاني تمامي دستگاه هاي خدماتي در اردبيل آماده استقبال از مسافران است.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا جواد زنجاني در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پيش بيني مي شود در مرحله دوم سفرهاي تابستاني ، اردبيل با حجم گسترده مسافر مواجه شود.

وي بر توسعه سرويس هاي بهداشتي ، آب شرب مورد نياز مصرفي ، نظارت منظم و مستمر بر اماكن گردشگري و افزايش كيفيت خدمات دهي تاكيد كرد.

وي ادامه داد : لكه گيري و مرمت آسفالت بعضي جاده ها و معابر پرتردد گردشگري و برداشت نخاله هاي حاشيه جاده ها ، رسيدگي فوري نسبت به مسير منطقه توريستي آب درماني سردابه و منطقه گردشگري دربند هير از جمله اقدامات ضروري در راستاي خدمات رساني به مسافران است.

زنجاني از آمادگي آموزش و پرورش ناحيه يك و دو با 54 مدرسه و 531 كلاس جهت اسكان فرهنگيان محترم خبر داد.

وي ادامه داد : عوامل اجرايي آموزش و پرورش نيز با برنامه ريزي و پيش بيني مناسب آمادگي كافي جهت استقبال از فرهنگيان و حتي ساير مسافرين جهت اسكان در مدارس را دارند .

وي بر نصب بنر وعلائم راهنمايي مسافرين در مكان و مسير مناسب تاكيد كرد و گفت: از 109 پارك ، هفت پارك بزرگ اردبيل نيز آماده پذيرايي از ميهمانان باهماهنگي دستگاههاي مسئوول با شهرداري و عوامل انتظامي مي باشد .

وي همچنين از تور رايگان گردشگري با همكاري دستگاههاي مسئوول امر گردشگري و شهرداري خبر داد و افزود : در كنار هماهنگي و همكاري دستگاههاي مسئوول در رابطه با گردشگري و خدمات رساني مناسب به مردم ، گشت هاي بازرسي از طرف سازمان صنعت ، معدن و تجارت و گشت هاي بهداشتي از طرف بهداشت شهرستان در اين ايام تشديد مي شود.

زنجاني اضافه كرد: شماره تلفن 124 ستاد خبري سازمان صنعت ، معدن و تجارت آماده پاسخگويي به شكايات مردم در امور صنفي بوده و با متخلفين برخورد قانوني از سوي سازمان تعزيرات حكومتي انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل نيز در اين خصوص گفت: 214 مركز اقامتي در استان آماده استقبال از مسافران در مرحله دوم از سفرهاي تابستاني است.

قادر تقي زاده افزود: از اين تعداد 28 مورد هتل، 81 مورد هتل آپارتمان ، 100 مورد مهمانپذير، سه كمپينگ و دو مورد پانسيون مي باشد.

وي گفت سه درصد هتل ها، 14درصد هتل آپارتمان ها و هشت درصد مهمانپذيرهاي كشور در استان اردبيل قرار دارد.

وي ادامه داد : اين استان هفت درصد مراكز اقامتي و شش درصد تخت مراكز مذكور را به خود اختصاص داده است.

تقي زاده افزود: در كنار اين مراكز اقامتي ستاد اسكان فرهنگيان نيز با تعداد 20 پايگاه، 110 مدرسه و 938 كلاس و دو خانه معلم پذيراي گردشگران است .

وي با اشاره به نظارت شبانه روزي اكيپ هاي مشترك كميته نظارت ستاد اجرايي خدمات سفر از مراكز اقامتي و پذيرايي عنوان كرد: برخورد با متخلفان به ويژه در زمينه نرخ مراكز اقامتي و پذيرايي به شدت كنترل مي شود .

تقي زاده گفت :‌ استان اردبيل به عنوان يكي از مقاصد اصلي سفرهاي تابستاني بوده و به همين منظور تمامي شهرهاي استان در بخش مراكز اقامتي، مراكز پذيرايي بين راهي و آب درماني آماده خدمات رساني به گردشگران خواهند بود.

استان اردبيل به دليل دارا بودن اماكن گردشگري ، آب درماني و داشتن آب و هواي مطبوع در تابستان همه ساله مسافران زيادي را از سراسر كشور در خود پذيرا مي شود.

8124/530