۹ مرداد ۱۳۹۳، ۵:۲۱
کد خبر: 81254859
T T
۰ نفر
مسكو: پيروي اتحاديه اروپا از آمريكا در تحريم روسيه شرم آور است

مسكو- ايرنا- وزارت امور خارجه روسيه روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي با انتقاد از تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه روسيه، پيروي بروكسل از واشنگتن در اين زمينه را شرم آور خواند.

به گزارش ايرنا در اين بيانيه آمده است: براي اتحاديه اروپا شرم آور است كه پس از تلاش زياد براي اتخاذ ديدگاه واحد، از موضع واشنگتن پيروي و از ارزش هاي اروپايي از جمله خودداري از اتهام قبل از اثبات جرم عدول كند.

در بيانيه آمده است: سياست اتحاديه اروپا در زمان حاضر بر مبناي شواهد اثبات شده نيست و از طرف آمريكا با توجه به برنامه هاي ويدئويي مشكوك در سامانه يوتيوب به بروكسل تحميل مي شود.

وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود آورده است: مسكو از ناتواني اتحاديه اروپا براي ايفاي نقش مستقل در امور جهاني نااميد شده است.

در بيانيه اضافه شده است: به نظر مي رسد اتحاديه اروپا براي متحمل شدن خسارت هاي اقتصادي جدي بخاطر اجراي طرح هاي ژئوپليتيك ديگران آماده شده است.

در بيانيه وزارت خارجه روسيه از تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه روسيه بشدت انتقاد شده است.

وزارت خارجه روسيه خاطرنشان كرده است: تحريم تسليحاتي روسيه در شرايطي كه اتحاديه اروپا چندي پيش تحريم تحويل سلاح به اوكراين را لغو كرده است و با توجه به اين واقعيت كه روسيه بر خلاف اوكراين در مناقشه شرق اين كشور شركت نمي كند، حيرت آور است.

روسيه همچنين در بيانيه تأكيد كرده است كه اتحاديه اروپا با اعمال تحريم ها عليه اين كشور در همكاريها در عرصه كليدي مانند حوزه انرژي مانع ايجاد مي كند و اين گام ناسنجيده اي از طرف بروكسل است.

مسكو هشدار داده است: توقف همكاريها ميان روسيه و اتحاديه اروپا در عرصه انرژي موجب گراني منابع انرژي در بازار اروپا خواهد شد.

وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود خاطرنشان كرده است: مشكلاتي كه در اقتصاد روسيه بر اثر تحريم ها به وجود مي آيد، برطرف و اقتصاد اين كشور مستقل خواهد شد.

در بيانيه اضافه شده است: روسيه در روابط خود با اتحاديه اروپا به رفتار غير سازنده و غير مستقل اين اتحاديه توجه خواهد كرد.

اتحاديه اروپا در راستاي مجازات روسيه بخاطر سياست هاي آن كشور در مسأله اوكراين روز دوشنبه تحريم هايي را عليه شركت هاي روسي و بخش هاي اقتصادي و مالي اين كشور وضع كرد.

اروپام/2242**518**1504