۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81255970
T T
۰ نفر
امام جمعه آبادان: رژيم اشغالگر قدس حقوق بشر را زير پا گذاشته است

آبادان- ايرنا- امام جمعه آبادان با محكوم كردن جنايات رژيم غاصب صهيونيستي در نواز غزه گفت: رژيم اشغالگر قدس حقوق بشر زير پا گذاشته است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ' علي ابراهيمي پور ' در خطبه هاي نماز جمعه در مصلي ثامن الائمه آبادان به روز حقوق بشر اسلامي و كرامت اسلامي اشاره كرد و افزود: اسلام نگاه ويژه اي به انسان و حقوق بشر دارد.

وي گفت: كشورهاي اروپايي و آمريكايي كه دم از حقوق بشر مي زنند خود بزرگترين ناقضان حقوق بشر در جهان مي باشند.

امام جمعه آبادان با اشاره به 66 سال نسل كشي رژيم اشغالگر قدس در فلسطين اضافه كرد: اين جنايات با حمايت و چراغ سبز آمريكا صورت گرفته است.

وي گفت:‌ صهيونيست ها در يك ماه اخير جمعيت يك و نيم ميليون نفري نوار غزه را مورد حملات زميني، هوايي و دريايي قرار داده و فرصت تنفس كردن را هم به آنها نمي دهد.

حجت الاسلام ابراهيمي پور افزود: رژيم اشغالگر قدس به بركت انقلاب اسلامي و حمايت آزادي خواهان جهان روبه نابودي است و همه كشورهاي جهان بويژه مسلمانان بايد مردم فلسطين را مسلح كنند تا شر رژيم اشغالگر قدس را از خود كم كنند.

خطيب جمعه آبادان در فرازي ديگر از خطبه هاي نماز جمعه به سالروز شهادت آيت الله فضل الله نوري اشاره كرد و گفت: آيت الله نوري نماد بصيرت و پايداري در تاريخ ايران است.

حجت الاسلام ابراهيمي پور از حضور پرشور مردم آبادان در راهپيمايي روز جهاني قدس و نماز عيد فطر قدرداني كرد.

وي گفت: تلاش فرماندار ويژه آبادان براي حل مشكل كم آبي و بي آبي در شهرهاي آبادان، اروندكنار، چوئبده و روستاهاي تابعه ستودني است.

خطيب جمعه خرمشهر نيز با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه گفت: بي تفاوتي به فرايض ديني موجب قطعه قطعه شدن مردم فلسطين شده است.

حجت الاسلام ' سيدنبي موسوي ' در آيين عبادي سياسي نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع اين شهر افزود: كشورهاي عربستان و قطر نسبت به كشتار جوانان، زنان و كودكان فلسطيني و ديگر كشورهاي مسلمان بي تفاوت بوده و از اسرائيل و صهيونيست ها پشتيباني و حمايت مي كنند.

وي اظهار كرد: اگر كشورهاي اسلامي به وظيفه ديني خود عمل مي كردند قطعا اين اتفاقات ناگوار در كشورهاي اسلامي نمي افتاد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به رواج بي حجابي و بدحجابي در برخي نقاط كشور افزود: بايد با بدحجابي و متخلفان برخورد قاطع صورت گيرد.

7100/7279/551