۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۰
کد خبر: 81256325
T T
۰ نفر
امام جمعه آبدانان: آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان است

ايلام- ايرنا- امام جمعه آبدانان گفت: ايالات متحده آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان امروز است.

به گزارش ايرنا، حجه الاسلام «حسين حاجيلري» روز شنبه در جمع مردم آبدانان اظهار كرد: دولت آمريكا به اعتراف تمامي آزاد انديشان جهان و به استناد هزاران سند معتبر بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان است و جمهوري اسلامي ايران زير بار حقوق بشري كه آمريكايي ها مفسر آن هستند، نخواهد رفت.

وي افزود: تاريخ ايران اسلامي سرشار از حوادثي همچون نهضت مشروطه و انحراف اين قيام مردمي از مسير واقعي آن از سوي آمريكا و استكبار جهاني است.

امام جمعه آبدانان روحانيت را صادق ترين پرچمداران مبارزه با ظلم و ستم دانست و ادامه داد: همگان بايد از حادثه مشروطه درس بگيرند و امروز اگر نظام اسلامي داراي امنيت و اقتدار است، به بركت اقتدا به رهبري هوشمند ، موقعيت شناس، روحاني مبارز، آزاده ، مجاهدي نستوه و استكبار ستيز است.

حاجيلري همچنين به 14 مرداد روز «حقوق بشر» اشاره و تاكيد كرد: متعجبيم از كساني كه دم از حقوق بشر مي زنند اما خود بزرگترين جنايات را عليه بشريت انجام داده و مي دهند.

وي يادآور شد: جنايت هاي رژيم جعلي اسراييل و قتل عام بي رحمانه زنان و كودكان معصوم و بي گناه غزه با هواپيماهاي مدرن و توپخانه هاي سنگين و حمايت مكرر آمريكا از اين نسل كشي، بزرگترين سند دروغ پردازي و شعارهاي عوام فريبانه جهان غرب و سازمان هاي كذايي حقوق بشر است.

امام جمعه ابدانان دبير كل سازمان ملل را فردي ناكارآمد و بي لياقت دانست و اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران زير بار حقوق بشري كه آمريكايي ها مفسر و سران اسراييل مجري آن باشند، نخواهد رفت.

حاجيلري در پايان با محكوم كردن اقدام هاي ضد بشري اسراييلي ها در فلسطين و تفاله هاي آنان در عراق و سوريه مسلمانان جهان را به حمايت از مردم ستمديده غزه براي جلوگيري از خونريزي و آدم كشي بيشتر فرا خواند. ك/2

7174/540