۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81259270
T T
۰ نفر
20 هكتار از حاشيه اتوبان پاسداران تبريزجنگلكاري مي شود

تبريز - ايرنا - معاون عمراني سازمان توسعه و عمران عينالي تبريز گفت: به منظور احداث كمربند سبز در حاشيه اتوبان پاسداران، 20 هكتار از محدوده تفرجگاه عينالي در حاشيه اين اتوبان جنگلكاري مي شود.

عادل پورقربان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين طرح نرسيده به زيرگذر ارم و تپه هاي مشرف به شهر و مابين زير گذر ارم و ميدان آذربايجان در حال اجراست.

وي اضافه كرد: پس ايجاد فضاي سبز در مناطق ياد شده علاوه بر افزايش سرانه فضاي سبز شهر، به زيبايي بصري اتوبان پاسداران نيز افزوده خواهد شد.

معاون فني و اجرايي سازمان توسعه و عمران عينالي نيز از اقدامات گسترده در حوزه فضاي سبز و زيباسازي در تفرجگاه عينالي خبر داد.

ناصر رسال ور با بيان اينكه تفرجگاه عينالي هر روزه پذيراي بسياري از شهروندان در ساعات مختلف روز است، اقدامات مربوط به مناسب سازي، بهبود فضاي سبز و تجهيز امكانات تفريحي و ورزشي و مبلمان شهري در اين تفرجگاه را ضروري دانست.

وي گفت: نصب تيرهاي چراغ هيبريدي (تيرهاي مجهز به توربين بادي و پانل خورشيدي) در تفرجگاه عينالي، همكاري با اداره برق در تعويض لامپ هاي تيرهاي روشنايي جاده اصلي تفرجگاه، ترميم و لكه گيري آسفالت جاده اصلي تفرجگاه با همكاري شهرداري منطقه يك، نصب نيمكت در طول مسير جاده اصلي تفرجگاه، نصب 20 عدد آلاچيق در طرح هاي متنوع، بازپيرايي و احداث فضاي سبز با هدف ايجاد فضاي تفرجگاهي و چشم انداز طبيعي در تفرجگاه از جمله اقداماتي است كه از سوي سازمان انجام شده است.

رسال ور اظهار كرد: در ماه گذشته حدود شش هزار اصله نهال در اين تفرجگاه بخصوص در تپه هاي ايستگاه دوم كاشته و همزمان شبكه آبياري قطره اي نيز اجرا شد.

587/7233