۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81263609
T T
۰ نفر

' سپهدار' شهید دیگری از ایرنا

۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 81263609
' سپهدار' شهید دیگری از ایرنا

ساری- ایرنا- شهید 'سپهدارساجدی ' به همراه ' سید مهدی میرافضلی ' عكاس ایرنا پانزدهم آذرماه سال 1384 بر اثرسانحه سقوط هواپیمای سی ‎ 130ارتش جمهوری اسلامی ایران كه عازم منطقه مانور نظامی عاشقان ولایت درچابهار بود به همراه 92 نفر دیگر از جمله شماری از خبرنگاران، عكاسان و فیلمبرداران رسانه های همگانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهید ' سپهدار ساجدی' خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: قلم تاثیرگذار فرزندم در نگارش اخبار و گزارش هایی كه هدفش رفع مشكلات جامعه بود نامش را ماندگار كرد.

' محمدرضا ساجدی ' پدر 80 ساله شهید ساجدی كه هنوز در روستای محروم رییس كلا زندگی می كند در آستانه روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل نبود امكانات درمانی در روستا، شش فرزند از 10 فرزندم را به علت بیماری از دست دادم.

وی گفت: سپهدار به همراه تنها برادر و دو خواهرش برایم باقی مانده بودند كه بسیار برای من و همسرم عزیز و ارزش داشتنند.

پدر شهیدساجدی با تشریح خصوصیات اخلاقی فرزندش گفت: سپهدار آنقدر اخلاق حسنه ای داشت كه همیشه در میان دوستان و آشنایان به فرد با اخلاق و متدین معروف بود.

وی افزود: سپهدار هیچگاه لب به غیبت باز نمی كرد و همیشه دیگران را از انجام این عمل پرهیز می داد.

پدراین خبرنگار شهید گفت: در مدت زندگی و فعالیت كاریش بسیار پیگیر امور و مسائل بود به طوری كه از وی به عنوان خبرنگار دقیق یاد می كردند و قلمش را به واسطه نگارش گزارش ها و اخبار تاثیر گذار می دانستند.

وی افزود: پیگیری مسائل و قدرت نفوذ قلمش تا آنجا بود كه حتی بعد از شهادتش هم همچنان در میان دوستان و همكاران زبانزد است.

ساجدی با تحسین دقت و تاثیر گذاری فعالیت فرزندش در كار خبرنگاری از فعالان این عرصه خواست تا درفعالیتهای كاری خود شیوه و راه شهدای خبرنگار را ادامه دهند.

شهید سپهدار ساجدی در سال 1347 در روستای ' رییس كلای ' منطقه ' لفور ' شهرستان سوادكوه در استان مازندران دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلاتش تا دوره راهنمایی در زادگاهش و دوران دبیرستان در شهر بابل برای ادامه تحصیل پس از قبولی در كنكور سراسری در رشته تاریح وارد دانشگاه تهران شد.

وی بعد از فراغت از تحصیل جذب ایرنا شد و كارش را آغاز كرد.

ساجدی مدت سه سال در گروه بولتن خبر ایرنا كار كرد و پس از آن به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری در آستارا ، گیلان، دماوند و بعد به عنوان خبرنگار ایرنا در دفتر ریاض در عربستان سعودی فعالیت كرد.

گرایش به انعكاس موضوع های اجتماعی و پیگیری جدی مسایل جامعه از ویژگی های این خبرنگار و گزارشگر ایرنا بود و به همین سبب نیز در اغلب دوران خدمت صادقانه اش، در عرصه اطلاع رسانی در بخش اجتماعی فعالیت داشت.

' آسیه ' تنها یادگار شهید 'سپهدار ساجدی' است.

'محمود صارمی' ، ' مهدی میرافضلی'، 'سپهدار ساجدی'،' مسعود مشایخی'،' حسین ضامن'،' علی نبی پور انگجی' و 'حسین فرهاد كوهپایی' و همچنین جاویدالاثر 'كاظم اخوان' از خبرنگاران شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 'ایرنا' هستند.

خاطره و یادشان گرامی باد

538/7329/1654
۰ نفر