۲ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۵۸
کد خبر: 81283900
T T
۰ نفر
مدير شبكه بهداشت: به ازاي هر 850 نفر مهريزي يك پزشك فعاليت دارد

يزد - ايرنا - مدير شبكه شبكه بهداشت و درمان مهريز گفت: به ازاي هر 850 نفر مهريزي يك پزشك در اين شهرستان فعاليت دارد.

سيد 'جواد ميرجليلي' روز شنبه به مناسبت روز پزشك در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 55 پزشك شامل: 40 پزشك عمومي و 15 پزشك متخصص در مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستان اين شهرستان فعاليت دارند.

وي اضافه كرد: خوشبختانه در مجموع مردم اين شهرستان از لحاظ وجود پزشك مشكلي ندارند، ولي در بخش هاي تخصصي با كمبود پزشك روبرو هستيم كه با پيگيري هاي بعمل آمده اين معضل مرتفع مي شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان مهريز از كمبود پزشك در بخش هاي زنان و زايمان، ارتوپدي و ارولوژي نام برد و گفت: اين مشكل با حمايت مسوولان دانشگاه علوم پزشكي يزد قابل حل است.

ميرجليلي، از وجود 13 مطب در اين شهرستان خبر داد كه در طول سال با حضور پزشكان مجرب و متخصص نسبت به ارائه خدمات به مردم در شهر و مناطق روستايي فعال هستند.

وي، به اجراي طرح تحول سلامت و موفقيت هاي آن در شهرستان و روستاهاي بخش مركزي مهريز اشاره كرد كه موجب رضايت مردم و شهروندان شده است.

اين مسوول خاطرنشان كرد: با اجراي اين طرح توسط دولت تدبير و اميد در بخش درمان برخي از هزينه هاي مردم تا قبل از آن تا يك دهم كاهش يافته و انجام موفقيت آميز آن ادامه دارد.

ميرجليلي با تبريك روز پزشك از همكاري آنها با اين شبكه در ارائه خدمات به مردم و تامين رضايت آنها قدرداني و اظهار اميدواري كرد؛ در مسائل بهداشتي و درماني راهگشاي نيازها باشد.

مهريز با 50 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد. ك3

7541/616