۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81294291
T T
۰ نفر
استقرار يكهزار تيم گشت براي مديريت سفرهاي تابستاني

تهران - ايرنا - رييس پليس راهور نيروي انتظامي از استقرار يكهزار تيم گشت در سفر تابستاني(شهريور ماه) در جاده‌هاي كشور خبر داد و گفت: بمنظور افزايش نيروهاي گشتي، پنج هزار نيرو نيز از ساير بخش‌هاي نيروي انتظامي براي مديريت سفر هاي تابستاني بكار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، سردار «اسكندر مومني» روز يكشنبه در حاشيه دومين نشست فصلي روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش سفرهاي تابستاني در شهريور ماه گفت: از آنجا كه بازگشايي مدارس نيز پيش رو است، اين نشست فصلي به منظور مديريت راه‌هاي كشور برگزار شد.

وي به همپوشاني و استقرار نيروهاي خدمات و امدادي با همكاري اورژانس، آتش‌نشاني، شهرداري و ساير نهادها اشاره كرد و افزود: يك سوم به توان راهور براي مديريت راه‌هاي كشور اضافه شده تا فضايي ايمن براي سفرهاي تابستاني مردم فراهم شود.

مومني گفت: جاده‌ها و امكانات كشور براي ظرفيت خاصي پيش‌ بيني شده به همين دليل مردم بايد با پليس همكاري كرده و ضمن مديريت سفر خود از نظر زماني و مكاني، زمان بيشتري را به سفر اختصاص دهند.

وي با بيان اينكه رانندگي در تابستان تمهيدات خود را مي‌طلبد، افزود: طول روز در تابستان بيشتر، گرما شديدتر و تمركز رانندگان كمتر است، به همين دليل بيشترين علت تصادف در شهريور سال گذشته سبقت و سرعت غيرمجاز و واژگوني خودرو به دليل خواب‌ آلودگي راننده بوده است. بر اين اساس به مردم توصيه مي‌شود ضمن مديريت سفر از سبقت و سرعت غيرمجاز پرهيز كنند.

رييس پليس راهور نيروي انتظامي گفت: براي پرهيز از بار ترافيك در شهرها در مهر ماه بر ظرفيت نيروها اضافه شده است، در هفته اول مهر ماه سرويس مدارس هنوز شكل نگرفته و بهتر است از خودروهاي شخصي كمتر استفاده شود اما در صورت لزوم، والدين بايد از پياده كردن فرزندان خود در مفابل مدارس خودداري كرده و آنها را در فاصله كمتري از مدرسه از خودرو پياده كنند اما بعد از اينكه سرويس مدارس شكل گرفت، حجم ترافيك كاهش مي‌يابد.

مومني به هماهنگي لازم با شهرداري براي فعاليت سرويس مدارس اشاره كرد و گفت: بايد راننده صلاحيت لازم را داشته و خودروي وي داراي معاينه فني باشد.

وي با اشاره به كاهش 4.6 درصدي تلفات جاده‌اي در چهار ماه نخست سال جاري افزود: بنظر مي‌رسد در مرداد ماه كاهش زيادي را شاهد نباشيم اما در شهريور ماه با بكارگيري تمهيداتي، شاهد كاهش قابل توجهي خواهيم بود و در پايان نيم سال اول، كاهش 3 تا 4 درصدي تلفات در سوانح را شاهد هستيم.

مومني در مورد حضور آتش‌نشان‌ها در محورهاي جاده‌هاي كشور گفت: يكي از چالش‌هاي ما مشخص نبودن متولي امداد و نجات در كشور است. در حاليكه بايد آتش‌نشاني جاده‌اي داشته باشيم و سيستم امداد و نجات بايد يك سيستم يكپارچه باشد كه البته پيشنهاد آن را ارائه كرده‌ايم تا اين مساله ساماندهي شود.

وي افزود: وجود نيروي امدادي واحد با مديريت يكپارچه در كشور لازم است تا پس از وقوع يك تصادف، خودرو به خاكستر تبديل نشود.

رييس پليس راهور همچنين به اصلاح علايم و تابلوهاي حمل ونقل با جرثقيل و تابلوهاي اختصاصي وزارتخانه ها اشاره كرد و گفت: اصلاح اين تابلوها از اولويت‌هاي اساسي است و طرحي مقطعي به شمار نمي‌رود.

اجتمام(3) ** 9105 ** س.ق ** 1071