۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81295435
T T
۰ نفر

بهشهر یك هفته عزادار شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81295435
بهشهر یك هفته عزادار شد

ساری – ایرنا – فرماندار بهشهر گفت: مردم این شهرستان به مناسبت درگذشت آیت الله ‌سیدصابر جباری امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، یك هفته عزادار هستند.

'‌محمدتقی نورزاد'‌ روز دوشنبه در جلسه ستاد ارتحال این عالم ربانی اظهار كرد: مسوولان استان مازندران نیز سه روز عزای عمومی در این استان اعلام كرده اند.

وی بیان كرد: برای تسهیل در حضور علاقه مندان به شركت در مراسم تشییع پیكر این عالم بزرگوار، روز چهارشنبه در بهشهر تعطیل رسمی است.

فرماندار بهشهر افزود: بدون تردید در آیین تشییع پیكر مرحوم آیت الله جباری، شاهد حضور پرشور و پرتعداد علاقه مندان به این عالم ربانی خواهیم بود و در تلاش هستیم مقدمات لازم برای برگزاری باشكوه این مراسم مهیا شود.

نورزاد گفت: بر اساس وصیت آیت الله جباری، پیكر آن مرحوم در كنار آرامگاه شهدای گمنام در مجاورت مصلای جمعه بهشهر به خاك سپرده می شود.

مرحوم آیت الله سیدصابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر شامگاه نهم شهریور در سن 76 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

وی از مدت ها قبل از بیماری خونی و كلیوی رنج می برد و مدت ها تحت نظر پزشكان تحت درمان و معالجه قرار داشت.

آیت الله جباری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با حكم حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بهشهر انتخاب شد و تاكنون نیز بدون وقفه این فریضه سیاسی - عبادی را اقامه كرده بود؛ آخرین نماز جمعه وی هفتم شهریور ماه اقامه شد.

عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران، قائم مقامی شورای مدیریت حوزه های استان مازندران، تدریس علوم اسلامی و نیز ریاست حوزه های علمیه امام صادق (ع)، چهارده معصوم، جبل النور و قدسیه شهرستان بهشهر از دیگر مسوولیت های مرحوم جباری به شمار می رود.

7331/608/ 2025
۰ نفر