۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81295497
T T
۰ نفر
حضور محتوایی ما در فضای مجازی كم است

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این كه حضور محتوایی ما در فضای مجازی كم است گفت: در گذشته بیشتر به زیرساخت ها توجه شده و ما در این فضا حضوری بیشتر داشته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه «محمد حسن انتظاری» روز دوشنبه در آیین اختتامیه كارگروه رسانه های دیجیتال جشنواره رضوی كه در سالن سینمایی وزارت ارشاد در حال برگزاری است افزود: امروز در فضای مجازی همچنین با چالش هایی مواجه هستیم كه به لحاظ فرهنگی در این فضا بیشتر نمود دارد.

وی تاكید كرد كه باید هر چه زودتر بحث های فرهنگی در فضای مجازی را ساماندهی و از لحاظ محتوایی در این فضا اقدامات سازنده انجام دهیم.

دبیر شورای عالی مجازی كشور با یادآوری راه اندازی شبكه ملی اطلاعات در آینده ابراز امیدواری كرد: این شبكه كه زیرساخت های آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اقدام است هر چه سریع تر راه اندازی شود.

وی مهم ترین وظیفه این شبكه را تولید محتوا در فضای مجازی عنوان كرد.

انتظاری با یادآوری این كه آخرین جلسه شورای عالی مجازی در خرداد ماه 93 برگزار شده و تصمیمات و اقدامات مهمی در آن به تصویب رسیده مهم ترین آن را تولید محتوا در فضای مجازی در داخل كشور عنوان كرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری این برنامه (كارگروه رسانه های دیجیتال جشنواره رضوی) ابراز امیدواری كرد كه این گونه جشنواره ها، مسابقات و ... بتواند در نهضت تولید محتوا نقش بسزایی را ایفا كنند.

به گفته وی باید بتوانیم در فضای مجازی و تولید محتوا از هویت ملی و فرهنگ غنی خودمان محافظت كرده و در ترویج و تبیین آن به دنیا تلاش كنیم.

دبیر شورای عالی مجازی در پایان گفت: در این گونه فضاها نیازمند تلاش مجموعه نظام، دولت و بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم اقدامات مثمرثمر و خوبی را در فضای مجازی در آینده داشته باشیم.

فراهنگ(3)**1355**9132 ** 1569
۰ نفر