۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۷:۴۷
کد خبر: 81296294
T T
۰ نفر
استاندار یزد: رفع دغدغه معلمان در تربیت دانش آموزان نقش موثری دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد با بیان اینكه كم كردن دغدغه های معلمان در تربیت دانش آموزان نقش موثری دارد، بر رفع مشكلات این قشر تاكید كرد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد كه روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، سید 'محمد میرمحمدی' در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت مشاركت درساخت و تامین مسكن فرهنگیان تاكید كرد و از دستگاههای ذیربط خواست در این زمینه همكاری لازم را داشته باشند.

وی، اجرای برنامه های بازگشایی مدارس توسط دانش آموزان را خواستار شد و تاكید كرد: در این صورت آغاز سال تحصیلی و برنامه های آن برای دانش آموزان خاطره می شود.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن توان و انرژی دانش آموزان در زمان و مدت برنامه ها افزود: از اجراهای طولانی پرهیز و به تناسب انرژی بچه ها برنامه ها را اجرا كنید.

رییس شورای آموزش و پرورش استان نقش برنامه های عبادی بویژه نماز در تربیت دانش آموزان را یادآورشد و تصریح كرد: اگر می خواهیم در جامعه اعتیاد، بزهكاری، بداخلاقی و زشت خویی نباشد باید اعتبارات این حوزه را افزایش دهیم و اگر اینجا هزینه نكنیم هزینه های جبران آن در مقابله با آسیب ها بیشتر خواهد بود.

میرمحمدی، به ویژگی های طرح مشاركت آموزش و پرورش با موسسان مدارس غیردولتی اشاره و خاطرنشان كرد: با اجرای این طرح ضمن بهره مندی از توان مدارس غیردولتی، كیفیت آموزشی مدارس نیز ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان كرد: در این طرح هیچ وجهی از والدین اخذ نمی شود و با جذب جمعی از فارغ التحصیلان دارای مدارج تحصیلی مرتبط در سطح كارشناسی و بالاتر و با انجام آموزش ها و ارزیابی های مستمر بركیفیت آموزشی مدارس افزوده می شود.

مدیركل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه به تشریح بسته حمایتی و طرح مشاركت با مدارس غیردولتی اشاره كرد و گفت: این طرح در راستای كاهش تصدی گری دولت در نواحی یك و دو یزد، شهرستانهای اردكان، میبد، اشكذر و منطقه زارچ اجرا می شود.

'احمد شیرزاد' افزود: مووسسه های مدارس غیردولتی در تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز با آموزش و پرورش مشاركت می كنند.

رییس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به نقش نماز در تربیت دانش آموزان به وضعیت و امكانات نمازخانه های مدارس استان و گفت: 310 مدرسه ی استان فاقد نمازخانه است.

حجت الاسلام 'محمد حبیبیان' با اشاره به ضرورت مفروش كردن نمازخانه ها پیشنهاد كرد این نیاز با مشاركت و همراهی استانداری، ادارات آموزش وپرورش، نوسازی و خود مدارس تامین شود.

180 هزار دانش آموز در دو هزار واحد آموزشی استان یزد تحصیل می كنند. ك/1

7546/616