۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81298432
T T
۰ نفر
برپایی نمایشگاهی از عكس ‌های مادون قرمز

تهران - ایرنا - نمایشگاه عكس نور رویایی (مجموعه عكس‌ های سورئال مادون قرمز) در گالری سازه راس برج میلاد تهران برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، این نمایشگاه شامل 30 فریم از مجموعه آثار رامین كاكاوند به صورت عكس‌ های سورئال مادون قرمز است.

نمایشگاه عكس نور رویایی اولین نمایشگاه عكس رامین كاكاوند است كه پیش از این كتاب‌های نور‌پردازی حرفه‌ای در عكاسی وحقوق عكاسان را تالیف كرده است.

زمان بازدید از این نمایشگاه از تاریخ 22 تا 28 شهریور ماه از ساعت 10 صبح الی10 شب است.



** برپایی نمایشگاه «ترمه و ترنج»

ترمه و ترنج عنوان نمایشگاهی از آثار صنایع دستی لیلا آقاشاهی است كه در نگارخانه پردیسان به نمایش درآمده و «نقاشی روی سنگ» و «عكس چهارگوش» نیز عناوین دو نمایشگاهی است كه در نگارخانه ملل گشایش یافته است.

در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار تكه دوزی لیلا آقاشاهی هنرمند صنایع دستی كشورمان با عنوان هایی همچون «سماع»، «زیبایی كویر»، «تابلوی سه بعدی»، «لاكبین»، «موج»، «ارحم الراحمین»، «محمد(ص)»، «توحید»، «ضامن آهو»، «گل و مرغ بوی بهار»، «فرشته الفت»، «رهایی»، «حافظ»، «رقص نور»، «دخیل» به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند صنایع دستی در آثار خود از تكنیك هایی همچون «تكه دوزی-گلسازی»، «تكه دوزی- ویترای»، «ویترای- رنگ»، «رنگ - اپلیكه»، «كاغذی»، «ویترای- ارگامی»، «مطلسه با دست- رنگ» و ... استفاده می كند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 20 شهریورماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه فرهنگسرای فردوس واقع در فلكه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه كنند.



** برگزاری دو نمایشگاه هنری در نگارخانه ملل

دو نمایشگاه «نقاشی روی سنگ» و «عكس چهار گوش« دوشنبه 10 شهریور در نگارخانه فرهنگسرای ملل گشایش یافت.

در نمایشگاه نقاشی روی سنگ آثار هنرمند جوان نیلوفر رشیدی و همچنین نمایشگاه عكاسی با موضـوع طبیعت از مجموعه آثار محمد سجاد نوروزیان و محمد سالار گلی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه ها در راستای فراهم آوردن شرایط برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان صورت گرفته است.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار این هنرمندان 10 تا 16 شهریورماه از ساعت 9 تا 19 به بزرگراه صدر ، بلوار قیطریه بوستان قیطریه ، فرهنگسرای ملل مراجعه كنند.





** طراحی پوستر

پوستر بیست و یكمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان طراحی و منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا فرشید شفیعی طراح پوستر بیست و یكمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان كلمه جوان را با استفاده از چند رنگ شاداب طراحی كرده است .

بیست و یكمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در رشته های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، پوستر، تصویرسازی، ‌عكاسی و كاریكاتور با حضور 178 جوان 16 تا 25 سال 17 تا 20 شهریور ماه جاری در اردبیل برگزار می شود.

هنرمندان جوان در این جشنواره به صورت كارگاهی آثاری را تولید می كنند و در پایان جشنواره برگزیدگان هر رشته معرفی می شوند.

بیست و یكمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می شود.



**اختتامیه جشنواره عكس رضوی برگزار می شود

اختتامیه جشنواره عكس رضوی با حضور مدیركل هنرهای تجسمی امروز چهارشنبه 12 شهریور ماه در تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، در اختتامیه جشنواره عكس رضوی كه با حضور مجید ملانوروزی؛ مدیركل هنرهای تجسمی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود، برگزیدگان جشنواره معرفی می شوند.

جشنواره عكس رضوی با همكاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، شورای فرهنگ عمومی استان، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و انجمن عكاسان و سینمای جوان تبریز برگزار شده است.

بیش از سه هزار عكس به دبیرخانه جشنواره عكس رضوی رسید كه پس از بررسی 30 هنرمند عكاس به بخش مسابقه راه یافتند.

فراهنگ(1)**9338**9266**1569