۹ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8129869
T T
۰ نفر
سازمان ملل خواستار بازگشایی گذرگاه های منتهی به غزه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/09 سیاسی.غزه.گذرگاه ها.ملل متحد تهران - رئیس امور بشردوستانه ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست که گذرگاه های مرزی منتهی به نوار غزه را برای عبور کمک های مورد نیاز ساکنان این منطقه در پی 22روز تهاجم وحشیانه این رژیم به غزه، باز کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل، جان هولمز روز گذشته (سه شنبه ) در جلسه شورای امنیت ملل متحد و در جریان ارائه گزارش دیدار اخیرش از منطقه، گفت: تل آویو به عنوان یک قدرت اشغالگر و به خاطر در دست گرفتن کنترل گذرگاه های غزه، مسوولیت ویژه ای در رابطه با رعایت مفاد قانون انسان دوستانه بین المللی دارد.
هولمز ادامه داد: از این رو، اتخاذ فوری اقداماتی جدید از سوی مقامات اسرائیلی در راستای بازگشایی دائمی گذرگاه ها ضروری است.
این مقام ملل متحد همچنین بر اهمیت ارتقای وضعیت معیشت یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه برای جلوگیری از سرخوردگی بیشتر و تضعیف تلاش های مربوط به یافتن راه حلی پایدار برای درگیری اسرائیلی-فلسطینی تاکید کرد.
حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که 27دسامبر آغاز شد و در میان سکوت و حتی تائید برخی رهبران جهان و نهادهای بین المللی به مدت 22 روز ادامه یافت، بیش از یک هزار و 300 کشته و پنج هزار و 300زخمی به جا گذاشت.
هولمز همچنین پس از ارائه گزارش خود، افزود که سازمان ملل در نظر دارد دوشنبه آینده جمع آوری چندصد میلیون دلار برای کمک به ساکنان غزه را درخواست کند.
وی در عین حال افزود: ما نمی توانیم عملیات کمک رسانی را به طور کامل اجرا کنیم. آژانس های ملل متحد در صورتی قادر به کمک رسانی هستند که گذرگاه ها به طور دائم نه تنها بر روی کالاها و اقلام بشردوستانه که حتی بر روی کارکنان و کالاهای بازرگانی و نیز انتقال پول برای تزریق به اقتصاد نوار غزه، باز شود.
کارن ابوزید کمیسیونر آژانس امدادرسانی برای اوارگان فلسطینی ملل متحد نیز با ارائه گزارشی، 15عضو شورای امنیت را از ویران سازی آشکارا عمدی و برنامه ریزی شده ی مدارس، دانشگاه ها، ساختمان های مسکونی، کارخانه ها، مغازه ها و مزارع در جریان کشتار ساکنان غزه از سوی رژیم صهیونیستی، مطلع ساخت.
ابوزید همچنین به نارضایتی شدید ساکنان غزه از جامعه بین المللی به خاطر کوتاهی در پایان دادن به محاصره و نیز توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
مترجمام 1442**2313** شماره 024 ساعت 09:44 تمام
۰ نفر