۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8130503
T T
۰ نفر
95 استاد دانشگاه آمریکایی تحریم فرهنگی اسرائیل را خواستار شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/12 سیاسی.اسرائیل.تحریم فرهنگی تهران- به نوشته روزنامه الشرق الاوسط گروهی از استادان دانشگاههای آمریکایی خواستار تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شدند.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، الشرق الاوسط افزود: در این اقدام 95 استاد دانشگاهی آمریکایی از دانشگاههای سراسر ایالات متحده حضور داشتند و پیش بینی می شود، تعداد بیشتری به این گروه بپیوندند .
پروفسور دیوید لوید یکی از شرکت کنندگان در این طرح اظهار داشت که با وجود ناثیر لابی یهودی بر سیاستها ورسانه های گروهی آمریکا واکنش ایجاد شده در میان دانشگاهیان بسیار گسترده بوده است.
دانشگاهیان آمریکایی گفتند که به دلیل اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه خواستار تحریم دانشگاهی و فرهنگی این رژیم هستند.
اقدامی از این دست بر ضد سیاستهای اسرائیل برای اولین بار در ایالات متحده به وقوع می پیوندد و بدین سبب رژیم صهیونیستی را غافلگیر ساخته است.
در همین راستا وزارت آموزش اسرائیل و سایر گروههای آکادمیک این رژیم برای پاسخ به این اقدام و کاهش آثار منفی آن به تکاپو افتاده اند.
در بیانیه صادره از سوی استادان آمریکایی آمده است ما به عنوان استادان دارای وجدان نمی توانیم گوشه ای ایستاده و با سکوت به حمله وحشیانه اسرائیل به غزه و موسسات آموزشی آن نظاره کنیم.
آنها همچنین خواستار اعمال مجازات بر ضد اسرائیل و دانشگاههای آن شدند همانگونه که در دوره آپارتاید مجازاتهایی مانند خارج کردن سرمایه ها بر ضد آفریقای جنوبی اعمال شد.
صویر1479**1049** شماره 058 ساعت 10:45 تمام
۰ نفر