۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۴۰
کد خبر: 81314991
T T
۰ نفر
تربت حيدريه از قطبهاي مهم كشاورزي خراسان رضوي است

تربت حيدريه - ايرنا- معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: اين شهرستان يكي از قطبهاي مهم در بخش كشاورزي و دامداري است كه سرشماري عمومي فرصت خوبي براي شناسايي بخش كشاورزي است.

به گزارش ايرنا 'حسن فتحي نيا' روز سه شنبه در نشست هماهنگي سرشماري در تربت حيدريه، افزود: سرشماري عمومي در بخش كشاورزي فرصتي براي شناسايي سرمايه گذاران از محصولات مهم و استراتژيك اين شهرستان از جمله زعفران، ابريشم و دام است.

وي با اشاره به آغاز سرشماري در تربت حيدريه، گفت: ستاد سرشماري عمومي كشاورزي در اين شهرستان تشكيل شده و آمارگيران در حال گذراندن دوره تخصصي آموزشي در اين خصوص هستند.

فرماندار تربت حيدريه اظهار داشت: با توجه به اهميت و نقش زيربنايي بخش كشاورزي در اقتصاد و همچنين نقش محوري در اختيار داشتن آمار و اطلاعات به روز و به هنگام براي برنامه ريزي دقيق، سرشماري بخش كشاورزي همزمان با سراسر كشور در اين شهرستان آغاز شد.

فتحي نيا افزود: با توجه به گستردگي جغرافيايي تربت حيدريه بايد تمام سعي و اهتمام براين باشد تا با استفاده از تمام امكانات موجود بر شناسايي بخش كشاورزي اهتمام و در اختيار گرفتن كارشناسان مجرب كه همگي از فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي و بومي منطقه هستند به آمار دقيق و درست در اين حوزه دست پيدا كنيم.

وي اظهار داست : با توجه به بيانات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقليد در خصوص بيان آمار دقيق و صحيح و دستور صريح رياست جمهوري در اين خصوص اطلاعات درست از سوي كشاورزان كمك بزرگي به اقتصاد كشور مي شود.

فرماندار تربت حيدريه از عموم افرادي كه مشمول ارائه اطلاعات مربوط به اين سرشماري مي شود، تقاضا كرد ضمن همكاري كامل با آمارگيران مركز آمار، اطلاعات خواسته شده را به صورت دقيق و صحيح از حوزه كشاورزي ، دامپروري ، پرورش طيور و آبزيان و غيره در اختيار آنان قرار دهند.

شهرستان 210 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است و حدود 69هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند.

79 درصد نيروي كار تربت حيدريه در گستره 90 هزار هكتاري زمينهاي كشاورزي و باغي اين شهرستان به كشاورزي اشتغال دارند.

2691/522