۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81316115
T T
۰ نفر
16 برنامه فرهنگي نظامي زينت بخش هفته دفاع مقدس در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 64 اروميه گفت: در هفته گراميداشت دفاع مقدس در استان 16 برنامه فرهنگي نظامي اجرا مي شود.

امير سرتيپ دوم ستاد محبوب سرپوش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در روز 31 شهريور ماه جاري نيروهاي مسلح استان همزمان با سراسر كشور رژه مي روند.

وي اظهار كرد: آيين سان و رژه در استان در شهرستان هاي اروميه، خوي، سلماس، مهاباد، نقده و پيرانشهر برگزار مي شود.

وي اضافه كرد: آيين سان و رژه شهرستان اروميه نيز ساعت 9 صبح در خيابان امامت روبروي پارك الغدير برگزار مي شود.

فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 64 اروميه گفت: در كنار اين آيين يگان هاي ويژه گروه مخصوص ارتش پرش آزاد و نمايش هاي رزمي و ورزشي را به اجرا در مي آورند.

امير سرپوش غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي نظامي، ايستگاه هاي صلواتي، چادرهاي درماني در كنار آيين سان و رژه با ويزيت رايگان مردم، مسابقات ورزشي، همايش پياده روي خانوادگي، ديدار با خانواده شهدا، آزادگان و ايثارگران، تجليل از سربازان نمونه پادگان ها و برگزاري محفل انس با قرآن را از جمله برنامه هاي اين ستاد در هفته گراميداشت دفاع مقدس عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه شعار امسال هفته دفاع مقدس 'پايداري و مقاومت ديروز، اقتدار امروز و تعالي فرداست' افزود: فعاليت ها و برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان حول اين شعار طراحي شده است.

وي روز رزمندگان، نيروهاي مسلح، صلابت و اقتدار، سربازان، جوانان، علم و فناوري، دفاع همه جانبه، بصيرت، اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي و صنعت دفاعي، شهيدان، ايثارگران، زنان و اسوه هاي مقاومت و ايثار، ولايت، فرهنگ اسلامي، خانواده، معنويت و سلامت، نكوداشت فرماندهان، جهادگران و پيشكسوتان و عزت و پايداري، وحدت ملي و استكبار ستيزي را از عناوين روزهاي هفته دفاع مقدس عنوان كرد.

فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 64 اروميه اظهار كرد: نمايشگاه فرهنگي نظامي اروميه در جاده حيدرلو برگزار مي شود كه در اين نمايشگاه وسايل و تجهيزات دوران دفاع مقدس و حال حاضر، آثار رزمندگان دوران جنگ تحميلي، بسته ها و كتب فرهنگي به نمايش گذاشته مي شود.

وي ادامه داد: در كنار اين نمايشگاه ها گوشه اي از عمليات دوران دفاع مقدس نيز بازآفريني مي شود.

امير سرپوش اضافه كرد: صلابت و امنيت امروز ايران اسلامي مرهون تلاش هاي رزمندگان دفاع مقدس است و امروز اگر اثري از دشمنان متجاوز نيست و وجبي از خاك ايران جدا نشده نتيجه قدرت اسلام در كشور، رهبري و فرماندهي هوشمندانه امام خميني (ره) و تلاش رزمندگان ايران اسلامي است.

وي گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز اكنون گوش به فرمان مقام معظم رهبري است و افتخار ما اين است كه در سايه ولايت فقيه لباس خدمت به نظام را بر تن كرده ايم.

فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 64 اروميه افزود: لشكر 64 اروميه از سال 1358 مبارزه خود را با جريانات ضد انقلاب كه اقدام به شرارت و ناامني در منطقه آذربايجان مي كردند آغاز كرد و در دوران جنگ تحميلي نيز با حضور در عمليات هاي مختلف از جمله والفجر 2، كربلاي 2 و كربلاي 7 و نصر 9 ماموريت خود را با سربلندي به پايان رساند.

وي ادامه داد: در كارنامه درخشان لشكر 64 اروميه هفت هزار و 700 جانباز، سه هزار و 435 شهيد و 435 آزاده خودنمايي مي كند كه مايه افتخار اين قرارگاه هستند.

حجت الاسلام محمدباقر مرندي جانشين عقيدتي سياسي قرارگاه شمالغرب نزاجا نيز در اين نشست با تبريك هفته دفاع مقدس افزود: حضور پرشور مردم در برنامه هاي دفاع مقدس نشانده ارزش گذاري آنها به ارزش ها و اصول اسلامي و دفاع مقدس است.

هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر كشور از 31 شهريور در آذربايجان غربي آغاز مي شود و تا شش مهر ادامه دارد.

8137/581