۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81317033
T T
۰ نفر

پنج خبر كوتاه

۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81317033
پنج خبر كوتاه

یزد - پنج خبر از یزد، ابركوه و مهریز، اهم اخبار كوتاه استان یزد است

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری همایش های یزد شناسی كاری مهم و اثر بخش در معرفی تاریخ گذشته استان و مناطق مختلف به نسل جوان است .

حجت الاسلام ' دخیل عباس زارع زاده ' چهارشنبه شب در همایش مهریز شناسی در كاروانسرای تاریخی این شهر افزود: باید تاریخ و فرهنگ مناطق را به آینده سازان معرفی كرد .

وی اضافه كرد: نسل جوان قطعا گذشته را به خوبی نمی داند و برگزاری همایش های یزد شناسی و سایر مناطق و شهرستان ها در معرفی تاریخ ٰ فرهنگ و فعالیت های گذشتگان موثر است .

نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابركوه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ملتی موفق است كه با شناخت دقیق گذشته خود برای آینده بهتر تصمیم بگیرد .

زارع زاده گفت: گذشتگان ما برای عزت و سربلندی ما خیلی زحمت كشیده اند و لذا باید بر مبنای این آبرو و عزتی كه داریم خیلی بهتر از گذشته برای آینده برنامه ریزی و تلاش داشته باشیم .

***

مدیر جهاد كشاورزی ابركوه گفت : خرید گندم مازاد برمصرف كشاورزان این شهرستان افزایش یافت .

'محمد علی حاتمی زاده ' درگفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار كرد: امسال پنج هزار و 300 تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان خریداری شد.

وی گفت : سال گذشته درمجموع كشاورزان ابركوه 300تن گندم به دولت فروختند.

***

رییس پلیس آگاهی استان یزد گفت: فردی كه با استفاده از جعل اوراق مؤسسه خیریه اقدام به كلاهبرداری می كرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ 'علیرضا خالقی' گفت: بنا بر اعلام شهروندان یزدی ، فردی با مراجعه به درب منازل با اخذ وجوهات نقد رسیدی را با مهر مؤسسه خیریه به آنها تحویل می دهد.

وی اضافه كرد: بررسی این موضوع توسط ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری در دست اقدام قرار گرفت.

این مسوول اظهار داشت: كارآكاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات لازم و اطمینان از صحت موضوع و شناسایی فرد مورد نظر پس از هماهنگی با مقامات قضائی متهم را دستگیر كردند.

خالقی با اشاره به كشف وجوهات نقد و دیگر وسایل از این متهم تصریح كرد: در بازرسی از مخفیگاه وی 300 میلیون ریال وجه نقد به همراه یك عدد صندوق جمع آوری وجوهات با آرم و علائم، مهر مؤسسه و 115 دسته قبض كمك به امور خیریه كشف شد.

***

مدیر گروه فروش انرژی شركت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: كاهش دوره قرائت كنتور مشتركین ، سطح رضایت مندی مشتركین یزدی را افزایش داده است.

محمدعلی غلامحسینی افزود: براساس آخرین ابلاغ وزارت نیرو بهمن ماه سال گذشته ، دوره قرائت كنتور از شش به هشت دوره افزایش یافت.

وی اضافه كرد: كاهش دوره قرائت مربوط به مشتركین غیردیماندی بوده و باعث كم شدن هزینه ها و كنترل دقیق تر قبوض مشتركین پیش چاپ می شود.

***

مدیر برق شهرستان یزد از آغاز طرح تشدید نظارت بر روشنایی معابر و مرمت حفاری ها، پیش از بازگشایی مدارس این شهر خبر داد.

غلامرضا گلنام بهبود روشنایی منتهی به مراكز آموزشی افزایش بازدهی نور پایه چراغ‌های اطراف مدارس، تعویض و شست ‌وشوی حباب و تنظیم مجدد زمان ساعت‌ های نجومی را از دیگر اهداف طرح یاد شده بیان كرد.ك/1

7539/650