۱ آبان ۱۳۹۳، ۰:۱۲
کد خبر: 81360119
T T
۰ نفر
زنجان نیازمند توسعه و ایجاد حوزه‌های علمیه بیشتری است

زنجان - ایرنا - امام جمعه زنجان گفت: زنجان ظرفیت توسعه و ایجاد حوزه‌های علمیه بیشتری را دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله علی خاتمی روز چهارشنبه در جمع روحانیون و ایثارگران زنجانی افزود: مردم با حضور گسترده در انتخابات سال گذشته، حماسه سیاسی را محقق كردند.

وی یادآورشد: با تحقق حماسه سیاسی فضای دیگری در كشور برقرای شد و شخصی در مسوولیت ریاست جمهوری قرار گرفت كه بیش از پنج دوره در سنگر قانون گذاری حضور داشته است.

آیت الله خاتمی اظهار كرد: دكتر روحانی، شخصی است كه از ابتدای جنگ تحمیلی در سنگر شورای جنگ حضور دارد و بیش از 20 سال در امنیتی ترین تشكیلات كشور، شورای عالی امنیت به عنوان نماینده ولی امر مسلمانان حضور داشته انتخاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تاریخ انقلاب فراموش نخواهد كرد آن روز كه بردن نام امام جرم بزرگی بود، در همان زمانی كه دشمن می خواست چشم زخمی از معظم له بگیرد، دكتر روحانی عنوان امام را برای نخستین بار به بنیانگذار كبیر انقلاب اطلاق و ایشان را امام خمینی خطاب می كنند.

وی خاطر نشان كرد: آنچه كه تاكنون ملت ایران از رییس جمهور و كابینه دولت تدبیر و امید شاهد بودند، برداشتن گامهای بزرگ در عرصه های مختلف بود.

آیت الله خاتمی اضافه كرد: در سفر بسیار موفقیت آمیز رییس جمهور به سازمان ملل، جهان شاهد بود كه دكتر روحانی از تریبونی كه تمام دنیا می شنید با همان اصولی كه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم كرده بودند، یك تنه ایستاد و از مواضع ملت ایران دفاع كرد.

وی ادامه داد: آنچنان موفقیت رییس جمهور روشن بود كه كسی نمی توانست این موضع گیری و پا فشاری در دفاع از حقوق مردم را كتمان كند و لذا همه زبان به تحسین ایشان گشودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: بارها و بارها رهبر معظم انقلاب ضمن ابراز خوشحالی از خدمات دولت، دعای خیر را بدرقه خدمت گذاران نظام به ویژه رییس جمهور كرده اند.

وی افزود: این موفقیت افتخاری در تاریخ دوران زندگی پر افتخار دكتر روحانی در خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به حتم هرگز از خاطره ها فراموش نخواهد شد.

آیت الله خاتمی یادآورشد: در عرصه سیاست خارجی همه دنیا مطمین شدند كه به خاطر حمایت های خوب و رهنمودهای رهبری قدم های خوبی برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رییس جمهور در مدتی كه زمام امور جامعه در دست گرفته اند در تمام سخنرانی ها به مسئله ولایت فقیه و تبعیت بی چون و چرا از رهبری تاكید كرده اند و فرموده اند كه فرمایشات ولی فقیه برای ما فصل الخطاب است.

وی اظهار كرد: ما دعا می كنیم كه در تحقق حماسه اقتصادی نیز دولت تدبیر و امید قدم های بلندی را بردارد و افتخار آن در كارنامه درخشان دكتر روحانی ثبت شود.

آیت الله خاتمی خاطر نشان كرد: با وجود تمام تلاش های گوناگون دشمنان برای مانع تراشی در برابر مسیر پیشرفت و حركت نظام اسلامی، امروز مردم افق روشنی را مشاهده می كنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره نقاط روشنی را هم در مورد ایران و هم جهان اسلام ترسیم می كنند.

وی ادامه داد: زنجان دیار عالمان بزرگ و مردان سترگ است و در یك زمانی این استان صاحب 70 مجتهد صاحب نام و صاحب رساله بود كه هم اكنون نیز یكی از نمونه های این مردان آیت الله شبیری زنجانی است.

آیت الله خاتمی به وجود نزدیك به 900 طلبه در حوزه های علمیه زنجان اشاره كرد و از تحصیل 650 طلبه تا پایه سه كارشناسی ارشد و فارغ التحصیلی نزدیك به 400 طلبه خواهر خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینكه امروز 75 هزار دانشجو در این استان وجود دارد و به وجود جای خالی دانشكده صنعتی در آن اشاره كرد و افزود: وعده شیرین رییس جمهور در خصوص راه اندازی این دانشگاه كام مردم را شیرین كرد.

وی سابقه تحصیلات تكمیلی در این استان را 20 سال خواند و گفت: در این استان بیش از سه هزار شهید درخشیده و شهید راه علم شهید دكتر شهریاری از این دیار می باشد.

به گفته آیت الله خاتمی مردم زنجان مردمی شریف، نجیب، ولایتمدار و پایبند به قیودات دینی هستند.

7319/596