۱۴ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8136716
T T
۰ نفر

مجلس کویت در معرض انحلال قرار گرفت

۱۴ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8136716
مجلس کویت در معرض انحلال قرار گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/14 سیاسی.خارجی.کویت.انحلال مجلس کویت- مجلس کویت در پی ارایه استیضاح نخست وزیر این کشور، در معرض انحلال قرار گرفت.
گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری حاکیست، با توجه به مطرح شدن دو طرح استیضاح علیه شیخ ناصر المحمد نخست وزیر کویت و افزایش اختلافات میان مجلس و دولت به زودی مجلس از سوی امیر این کشور منحل و ظرف دو ماه انتخابات برگزار خواهد شد.
در یکی از طرحهای استیضاح که چند روز پیش فیصل المسلم به پارلمان ارایه کرد، دفتر نخست وزیری به تخلفات مالی در هزینه های مربوط به انتخابات گذشته مجلس متهم شده است.
گروه جنبش قانون اساسی (اخوان المسلمین ) نیز با اقدام دیگری با ارایه طرح استیضاح نخست وزیر ضمن اعتراض به لغو برخی قراردادهای زیر بنایی، دولت را به ناتوانی در تصمیم گیری و اداره کشور و نیز شکست سیاست های مالی و اقتصادی متهم کرد و خواستار حضور شیخ ناصر در صحن علنی مجلس برای پاسخگویی شد.
این برای نخستین بار است که به طور همزمان دو طرح استیضاح علیه نخست وزیر کویت ارایه شده است.
پیش بینی های مربوط به انحلات مجلس در حالی است که سال گذشته نیز در پی بالا گرفتن اختلافات میان مجلس و دولت، شیخ صباح الاحمد امیر کویت مجلس را منحل کرد و انتخابات انتخابات برگزار شد.
از سوی دیگر، در ماه نوامبر گذشته نیز تشدید اختلافات میان مجلس و دولت و ارایه طرح استیضاح نخست وزیر از سوی سه تن از نمایندگان سلفی، به استعفای دسته جمعی اعضای دولت و ماموریت دوباره شیخ ناصر برای تشکیل کابینه انجامید.
کابینه فعلی پنجمین کابینه ای است که شیخ ناصر از سال 2006 تا کنون تشکیل داده است.
مطابق قانون اساسی کویت، در صورت بالا گرفتن اختلاف میان مجلس و دولت امیر می تواند مجلس را منحل و به برگزاری انتخابات زود هنگام (ظرف دوماه ) دعوت کند.
**خاورم 1368**340** شماره 091 ساعت 13:05 تمام
۰ نفر