۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۰۷
کد خبر: 81375781
T T
۰ نفر
پذيرش متقاضيان عمره مفرده داراي اولويت تشرف آغاز شد

قزوين- ايرنا- مديركل حج وزيارت استان قزوين از آغاز پذيرش متقاضيان عمره مفرده داراي اولويت تشرف از امروز 14 آبان ماه سال جاري خبرداد.

'عليرضا كلانتري' روز چهارشنبه در نشست خبري در جمع رسانه هاي جمعي استان با بيان اينكه اعزام‌هاي عمره سال 93-94 از نيمه آذرماه آغاز مي‌شود، افزود: اولويت‌هاي يك تا 350 بانك‌هاي ملي و ملت در دور جديد به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

وي اظهار داشت:دارندگان اسناد وديعه گذاري عمره مفرده در بانك هاي ملي و ملت مربوط به ثبت نام هاي عمومي سال هاي 1387 و 1390 و همچنين دارندگان اسناد قديمي ثبت نامي عمره در بانك ملي كه پيش از اين اقدام به تبديل قبوض خود به كارت هاي ثبت نامي جديد كرده‌اند، از امروز به مدت 10 روز فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به پايگاه اينترنتي http://fakher.haj.ir در صورت تمايل به اعزام به عمره آتي، نسبت به ثبت تقاضاي تشرف خود و همراهان در قالب يك گروه اقدام كنند.

كلانتري تقاضا كرد: افراد واجد شرايط تشرف به عمره امسال از هم اكنون گذرنامه ها و وسايل مورد نياز سفر را آماده و به محض اعلام اسامي دفاتر زيارتي از طريق جرايد، كاروان و زمان تشرف خود را انتخاب كنند.

وي تصريح كرد: در صورت تكميل نشدن ظرفيت ها، اولويت‌هاي جديد به منظور تكميل ظرفيت اعلام خواهند شد.

اين مسوول در ادامه در خصوص سفرهاي عمره مفرده نيز گفت: در يك ساله گذشته 13 هزار و 357 نفر در قالب 102 كاروان به حج عمره اعزام شدند كه از 15 آذر ماه سال جاري نيز اعزام دوباره زائران به حج عمره صورت مي گيرد.

كلانتري اضافه كرد: در سال جاري يك كاروان دانش آموزي، يك كاروان زوج دانشجويي و يك كاروان پسر مجردي دانشجويي نيز از استان به عمره مفرده اعزام شدند كه مجموع نفرات اعزامي اين كاروان ها 400 نفر بودند.

مديركل حج و زيارت قزوين تاكيد كرد: در استان 300 هزار نفر زائر ثبت نام شده براي سفر حج عمره در نوبت تشرف قرار دارند كه بايد طي سال هاي آينده اعزام شوند.

كلانتري يادآور شد:هزينه اعزام به حج عمره نيز از يك ميليون و 800 هزار تا دو ميليون و 600 هزار تومان است كه علت افزايش هزينه ها تغيير ايجاد شده در قيمت ارز مي باشد.

در حال حاضر 24 شركت مسافرتي در استان قزوين خدمات مربوط به حج را انجام مي دهند.

7389/ 614