۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۹
کد خبر: 81380238
T T
۰ نفر
استاندار سمنان: آثار قاچاق كالا تنها اقتصادي نيست

سمنان - ايرنا - استاندار سمنان گفت: آثار پديده قاچاق در كشور تنها اقتصادي نيست بلكه تأثيرات مخربي بر فرهنگ و امنيت جامعه دارد.

'محمد وكيلي' روز دوشنبه در نشست كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان با اشاره به تهيه و تدوين طرح جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گفت: بايد با توجه به امكانات و ظرفيت هاي اين استان و همت دستگاه ها با قاچاق كالا و ارز مبارزه كرد.

وي بر ضرورت آسيب شناسي در خصوص مصرف كالاي قاچاق در جامعه تاكيد كرد و اظهار داشت: با آسيب شناسي موثر مي توان گامهاي موثري براي مبارزه با پديده قاچاق برداشت و جامعه را براي ادامه فعاليت قاچاقچيان نا امن كرد.

وكيلي با تاكيد بر اينكه برخي از كالاهاي قاچاق معضلات فرهنگي به دنبال دارند خاطرنشان كرد: بايد براي حذف اين پديده شوم تلاش همه جانبه كرد و با كنترل مسيرهاي قاچاق و انجام كارهاي فرهنگي مردم را نسبت به عواقب آن آشنا كرد تا مردم رغبتي براي مصرف كالاي قاچاق نداشته باشند.

وي گفت: كالاهايي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي شوند هم مشكلات اقتصادي را به دنبال دارند و هم اشتغال جامعه را به خطر مي اندازد و اين گونه كالاي قاچاق به دليل نداشتن گارانتي و خدمات پس از فروش هزينه هاي اضافي بر دوش خانواده ها مي گذارد.

استاندار سمنان از دستگاه هاي عضو كميسيون قاچاق كالا و ارز خواست از ظرفيت هاي اين استان براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز استفاده و برنامه ريزي كنند چرا كه مقابله با قاچاق براي حمايت از توليد داخلي براي رفع مشكلات اقتصادي و بيكاري و ايجاد اشتغال ضروري است.

دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان نيز گفت: قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سال 92 تهيه و تصويب شد و آئين نامه اجرايي آن نيز در حال تهيه است.

'حسن اسلامي راد' با اشاره به اينكه طرح جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز در حال تهيه است افزود: در حال حاضر تمامي موارد مربوط به دستگاهها به صورت جداگانه استخراج و براي هر دستگاه ارسال شده است و لازم است تا دستگاه ها با نگاه استاني و در نظر گرفتن جوانب مختلف در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به بررسي بندهاي مربوطه بپردازند و با بررسي كارشناسي و تخصصي نظرات و پيشنهادات خود را به دبيرخانه كميسيون استان سمنان ارسال كنند.ك/1

599