بیش از یك میلیارد لیتر سوخت در منطقه زاهدان توزیع شد

زاهدان - ایرنا - مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان از توزیع یك میلیارد و 185میلیون لیتر فرآورده ها نفتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی منطقه زاهدان، 'دادخدا اعتصامی' این فرآورده ها را چهار فرآورده اصلی بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت كوره و سوخت نیروگاههای ایرانشهر و زاهدان ذكر كرد.

وی افزود: این حجم وسیع سوخت، از طریق نفتكشهای جاده پیما و مخزن دارهای حمل ریلی از مبادی به منطقه حمل شد.

سیستان و بلوچستان با 187هزار كیلومتر مربع وسعت از نظر تقسیم شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به دو منطقه زاهدان و چابهار تقسیم شدت.

منطقه زاهدان با دارا بودن چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان وظیفه تامین و توزیع سوخت در مركز، شمال و بخشهایی از جنوب استان را به عهده دارد.

مدیر منطقه زاهدان مقدار توزیع بنزین را 320 میلیون و 606هزارلیتر و نفت گاز (بدون احتساب مصارف نیروگاهی) را 310 میلیون و 275هزار لیتر و نفت كوره را 162میلیون و 375هزار لیتر اعلام كرد.

به گفته وی مصرف این فراوردهها به ترتیب 10 ،18 و 8 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی همچنین از افزایش 80 درصدی توزیع نفت سفید خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر، 174میلیون و 803 هزار لیتر نفت سفید در نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراوان توزیع شد كه افزایش توزیع به دلیل ذخیره سازی سوخت زمستانی است.

اعتصامی مصرف نفت گاز نیروگاه های منطقه را 217 میلیون و 640 هزار لیتر با كاهش دو درصدی نسبت به مشابه سال قبل عنوان كرد.

**مقدار 50 هزار تن گاز مایع در منطقه زاهدان توزیع شد

مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان همچنین گفت: 50 هزار تن گاز مایع در هفت ماهه امسال توزیع شد كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داردكه بیشترین میزان افزایش مربوط به زاهدان به مقدار 27 هزار و 689 تن است.

وی مقدار گاز مایع توزیع شده در شهرستانهای زابل و زهك را 13هزار تن، در شهرستان خاش را دو هزار و 800 تن و شهرستان سراوان را شش هزار و 500 تن اعلام كرد.

مدیر منطقه زاهدان همچنین افزود: گاز مایع توزیع شده بین خانوارهای منطقه، فقط برای مصارف خانگی (بجز استفاده گرمایشی) است و از شهروندان انتظار می رود نیازهای گرمایشی واحدهای مسكونی خود را از طریق مصرف نفت سفید و یا نفت گاز كه طبق سهمیه های تعیین شده توزیع می شود تامین كنند.

زاهدان یكی از مناطق 37گانه شركت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران است. ك1

7437 /2047/