۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81388035
T T
۰ نفر

320 تن عسل كنار در استان بوشهر توليد شد

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81388035
320 تن عسل كنار در استان بوشهر توليد شد

بوشهر- ايرنا - مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: در مرحله دوم توليد عسل در سال جاري در اين استان بيش از 320 تن عسل درخت كنار (CONAR) توليد شد.

به گزارش ايرنا' عبدالمحمد عوض زاده' روز يكشنبه درجمع خبرنگاران افزود: از اين ميزان سهم زنبورداران بومي استان بوشهر 180 تن و زنبورداران مهاجر 140 تن است.

وي گفت: مرحله اول برداشت عسل در استان بوشهر در ارديبهشت بود كه حدود 70 تن عسل بهاره در مناطق مختلف استان بوشهر توليد و برداشت شد.

عوض زاده افزود: از شهريور سال جاري تاكنون پس از شكوفه دهي درخت كنار بيش از 400 زنبور دار بومي و مهاجر از استانهاي اصفهان، فارس، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد براي توليد عسل كنار وارد استان بوشهر شدند.

وي گفت: عسل كنار كه مختص مناطق جنوبي و گرمسير كشور است و به دليل خواص، عطر، طعم، كيفيت و بازار خوبي درسال هاي اخير در كشور داشته و متقاضيان زيادي در داخل و خارج از كشور بويژه كشورهاي حوزه خليج فارس پيدا كرده است.

عوض زاده افزود: در داخل استان بوشهر به علت پايين بودن تقاضا عمده عسل توليد شده به استانهاي همجوار و كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي شود.

وي با اشاره به پراكندگي زنبورداران درنقاط مختلف استان بوشهر گفت: بيشترين تراكم در مناطق كوهستاني و دشت شهرستانهاي دشتستان، دشتي، تنگستان و جم است وهمه مناطق استان از نظر پوشش گياهي و قابليت زنبورداري (شهدزايي و گرده زايي ) براي زنبورداران شناخته شده است.

عوض زاده افزود: استان بوشهر با داشتن جنگل طبيعي و وسيع از درختان كنار به شكل خودرو بستر مناسبي براي توليد عسل كنار يا عسل سدر در كشور را فراهم كرده است.

538/629/539
۰ نفر