۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81388100
T T
۰ نفر

جمع آوری مقادیر زیادی صنایع دستی قاچاق در اصفهان

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81388100
جمع آوری مقادیر زیادی صنایع دستی قاچاق در اصفهان

اصفهان - ایرنا- سرپرست معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: مقادیر زیادی صنایع دستی قاچاق و بی كیفیت در اصفهان بخصوص اماكن تاریخی این شهر، جمع آوری شده است.

محمدحسین دهقانی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عمده این صنایع دستی قاچاق و بی كیفیت از كشورهای هند، پاكستان و چین وارد اصفهان شده بود.

وی ادامه داد: اداره كل میراث فرهنگی استان اصفهان اهتمام جدی برای مبارزه با عرضه صنایع دستی قاچاق و بی كیفیت به منتظور حمایت از صنعتگران داخلی دارد.

دهقانی، میدان امام (ره) اصفهان را از مهمترین مراكز عرضه صنایع دستی نام برد و افزود: فروشگاههای این منطقه با همكاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنعتگران صنایع دستی، تعزیرات حكومتی و نیروی انتظامی از صنایع دستی قاچاق پاكسازی شده است.

وی با بیان اینكه برای جلوگیری از عرضه مجدد این صنایع دستی بی كیفیت اداره كل میراث فرهنگی اصفهان با همكاری نیروی انتظامی و دادگستری استان از مراكز عرضه صنایع دستی بازرسی مستمر می كنند، تاكید كرد: اجازه نخواهیم داد صنایع دستی بی كیفیت و قاچاق به بازارهای اصفهان بازگردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: با حمایت استاندار اصفهان مصوبه جدیدی در كارگروه مبارزه با قاچاق كالا و شورای استاندارد به تصویب رسید كه براساس آن برخورد با عرضه كنندگان صنایع دستی قاچاق و بی كیفیت شدت می یابد.

وی تشویق فروشندگان به عرضه محصولات كیفی داخلی، معرفی فروشندگان و فروشگاههای برتر صنایع دستی، نصب پلاكارد بر سردر مغازه ها برای معرفی به عنوان عرضه كننده صنایع دستی استاندارد را از دیگر اقدمات اداره كل میراث فرهنگی استان اصفهان برای مبارزه با عرضه صنایع دستی قاچاق و بی كیفیت بیان كرد.

براساس آخرین آمار معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی كشور، نزدیك به ۳۷۰ رشته صنایع دستی در كشور ثبت و در ۱۵گروه طبقه ­بندی و در استان اصفهان نیز بیش از ۱۹۶ رشته ثبت شده است.

بیش از 14 هزار هنرمند و صنعتگر اصفهانی در بیش از 9 هزار كارگاه انفرادی و گروهی به تولید صنایع دستی مشغولند.

ت/ 7132/ 684
۰ نفر