۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81394272
T T
۰ نفر
تولید تایر هواپیماهای نظامی توسط یك شركت صنایع رزمی

كیش - ایرنا - مدیرعامل شركت صنایع رزمی بنی هاشم از طراحی لاستیك هواپیماهای نظامی در این مجموعه خبر داد و گفت: این شركت به عنوان نخستین كارخانه تولید لاستیك هواپیما در خاورمیانه سالانه حدود سه هزار حلقه لاستیك در 21 سایز تولید می كند.

محمد مهدی اسماعیلی روز پنج شنبه در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران به ایرنا گفت: شركت صنایع رزمی بنی هاشم تولید محصولات خود را از سال 77 آغاز كرده است و در سال 91 با استفاده از فناوری های جدید طراحی و تولید چهار سایز دیگر لاستیك هواپیماهای نظامی را آغاز كرده است .

وی گفت : تمام محصولات تایر هواپیماها در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد تا در نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران و دیگر نهادهای زیر مجموع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد استفاده قرار گیرد.

اسماعیلی اضافه كرد : در آغاز تولید این لاستیك ها ، 17 سایز تایر هواپیما با استفاده از تكنولوژی یك شركت خارجی آغاز شد اما به تدریج چهار سایز لاستیك دیگر این شركت توسط مخصصان داخلی طراحی و در دستور كار تولید قرارگرفت.

وی ادامه داد : تولید لاستیك هواپیماهای نظامی هم اكنون در كشور بومی سازی شده است و تا پایان امسال نیز تولید لاستیك مورد نیاز تعدادی از هواپیماهای تجاری و مسافری در این شركت آغاز می شود .

وی گفت: برای تولید این لاستیك ها تقاضای خود را به سازمان هواپیمایی كشوری و ایكائو ارسال كرده ایم تا این شركت بتواند با تایید مراجع ذی صلاح تولید لاستیك هواپیماهای مسافری را آغاز كند.

وی با اشاره به صادرات تعداد زیادی از این لاستیك ها به خارج از كشور یاد آور شد: هم اكنون تعدادی از این تایر هواپیماهای نظامی به برخی كشورها صادرمی شود و در نظر داریم تولید لاستیك هواپیماهای تجاری را در این شركت سالانه به هشت تا 10 هزار حلقه افزایش دهیم .

اسماعیلی تصریح كرد كه این كارخانه از طرفیت های خوبی برای تولید لاسیتك هواپیما برخوردار است و هم اكنون لاستیك تولیدی این شركت برای خودروهای اتوبوس ، كامیون و برخی خودروهای سبك با كسب استاندارد ملی به بازار عرضه می شود .

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران كه از 27 آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی كیش با حضور بیش از یكصد شركت داخلی و خارجی آغاز شده فردا جمعه به كار خود پایان می دهد.

1108*1630*1641** 1601**
۰ نفر