۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 81408730
T T
۰ نفر
22 قطعه زمین برای ساخت خانه بهداشت در مناطق مختلف دزفول واگذار شد

دزفول - ایرنا - رییس مركز بهداشت دزفول از واگذاری 22 قطعه زمین برای ساخت خانه بهداشت در شهر و روستاهای مختلف این شهرستان خبر داد.

' بیتا چاییده ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این اراضی در مساحت های مختلف توسط شوراهای اسلامی بخش های مختلف دزفول برای ساخت خانه بهداشت به مركز بهداشت این شهرستان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: با تامین اعتبار لازم عملیات احداث خانه بهداشت در اراضی مذكور در شهر و روستاهای دزفول آغاز می شود.

رییس مركز بهداشت دزفول در خصوص تعداد خانه های بهداشت فعال در این شهرستان نیز گفت: در بخش مركزی دزفول پنج مركز بهداشت شهری ، هفت مركز شهری روستایی و دو مركز روستایی فعالیت داشته و خدمات رسانی می كنند.

وی همچنین افزود:در شهر دزفول نیز هفت مركز شهری روستایی فعال است و علاوه برآنها یك آزمایشگاه مركزی،یك مركز طب كار و یك مركز بیماری های رفتاری نیز فعال می باشد.

چاییده با اشاره به فعالیت مراكز بهداشتی دزفول گفت:در مراكز بهداشتی خدمات درمانی با تعرفه دولتی و بیمه روستایی ارائه شده ضمن اینكه به دلیل كمبود پزشك با برخی مراكز از جمله مركز شبانه روزی مهاجرین و درمانگاه دكتر كردنژاد در شهر امام از توابع بخش مركزی برای ارائه خدمات با تعرفه دولتی و بیمه روستایی قرار داد منعقد شده است.

رییس مركز بهداشت دزفول گفت:خانه بهداشت بنه حاجات و بنوار شامی نیز در مراحل پایانی ساخت هستند و بزودی در اختیار اهالی این روستاها قرار می گیرند.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشكی دزفول نیز اعتبار مورد نیاز برای احداث هر خانه بهداشت را 800 میلیون ریال عنوان كرد وگفت: 50 درصد هزینه ساخت خانه های بهداشت توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و مابقی توسط كمیته امداد و منابع استانی تامین می شود.

' علیرضا خسروپناه ' افزود: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی سهم خود بابت ساخت خانه های بهداشت را پرداخت كرده اما سهم كمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری خوزستان تاكنون تامین نشده است.

وی مساحت هر خانه بهداشت را 80 متر مربع عنوان كرد.

30 مركز بهداشت در بخش مركزی شهرستان دزفول دایر بوده كه جمعیتی معادل 396 هزار و 544 نفر را تحت پوشش قرار دارند.

7278/648