۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81410742
T T
۰ نفر
آیت الله سبحانی از اقامت دائم مبلغان درقم انتقاد كرد

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با انتقاد از اقامت دائم مبلغان در قم به جای اعزام به روستاها و شهرهای سراسر كشور گفت: درزمان حاضر 70 هزار مبلغ دینی در قم حضور دارند كه این رویه درهیچ جای دنیا وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی قم، وی روز سه شنبه در دیدار مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی قم افزود: این درحالیست كه با توجه به گزارش‌های رسیده، بسیاری از مساجد روستایی و شهری در استان‌های كشور از وجود مبلغان دینی بی‌بهره هستند.

وی بر لزوم تربیت مبلغان توانمند و به‌روز تاكید كرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید در كنار اعزام مبلغان، به تربیت مبلغان و خطیبانی در طراز مرحوم فلسفی بپردازد.

آیت الله سبحانی، به بایسته‌های تبلیغ دین در شرایط كنونی اشاره كرد و افزود: مبلغ دین بودن تنها به معنای این نیست كه قرآن و حدیث بلد باشند، بلكه مبلغ توانمند باید با تسلط بر آیات قرآن كریم، احادیث و تاریخ بتواند این مفاهیم را در لباس روز بیاورد.

وی گفت: مرحوم فلسفی 60 سال در تهران منبر رفت و دو سال پایانی عمرش منبرش نو بود و چون به دریای قرآن و روایات و تاریخ متصل بود، منبرش كهنه نشد، امروز جای مرحوم فلسفی در تهران خالی است.

وی ادامه داد: در زمان ما هم آقای قرائتی 30 سال است كه در تلویزیون درس می‌دهد و صحبت‌هایش باز هم مشتری دارد، چون متصل به قرآن و روایات است.

این مرجع تقلید با بیان اینكه نباید از توده مردم غفلت شود، اظهار كرد: مبلغان توانمند باید نیازهای روز مردم را پاسخگو باشند و مردم را اقناع كنند.

وی اظهار كرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید مدرسه یا مركزی داشته باشد و مبلغانی كه دارای تن صدای خوب و هوشیاری و حافظه بالا هستند و به كتاب، سنت و تاریخ توجه دارند را تربیت و اعزام كند.



* حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت كشور مستقرند

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در امور حوزه های علمیه و روحانیت نیز در این دیدار گفت: حدود سه هزار روحانی در روستاهای پرجمعیت كشور استقرار دایم دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسكندری در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید افزود: این سازمان در دو سال اخیر اقدام به تربیت تعداد قابل توجهی مربی - مبلغ در قم كرده است.

وی با اشاره به استمرار طرح تربیت مربی - مبلغ تاكید كرد: افرادی كه در این طرح آموزش می‌بینند از توانمندی خوبی برخوردارند و به جلسات كرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها و مدارس اعزام می‌شوند.

وی كه به منظور تقدیم نامه قدردانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت برگزاری موفق كنگره جهانی جریان های تكفیری به دیدار آیت الله سبحانی رفته بود، اظهار داشت: این كنگره در نوع خود بی‌نظیر و حركتی نو بود كه برای نخستین بار توسط دو مرجع تقلید گرانقدر در سطح بین‌المللی برگزار شد.

مدیركل تبلیغات اسلامی قم گفت: كنگره جهانی جریان های تكفیری از دیدگاه علمای اسلام در داخل و خارج كشور تاثیرات مثبت فراوانی بر جای گذاشته است.

كنگره جهانی «جریان های تكفیری از دیدگاه علمای اسلام» به ریاست آیت الله ناصر مكارم شیرازی و با هدایت علمی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با حضور اندیشمندانی از 83كشور جهان روزهای دوم و سوم آذر ماه جاری در قم برگزار شد.

7401/ 550/ 1596/ 2025
۰ نفر