شاخص ها درمنطقه آزاد چابهار نشان از پویایی چرخه اقتصادی است

چابهار- ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از رشد حدود 100 درصدی شاخص ها در بخش های مختلف از جمله تجاری، بازرگانی و صنعتی در هشت ماهه نخست در مقایسه با مشابه آن در سال گذشته خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، 'حامد علی مباركی' افزود: منطقه آزاد چابهار با افزایش 97 درصدی مبادلات تجاری و بازرگانی این منطقه در هشت ماهه نخست امسال و رشد شاخص ها در بخش های صنعتی و خدماتی با اشتغال به كار بیش از سه هزار نفر موفق عمل كرده است.

به گفته وی، 18 هزار 884 TEU (دستگاه) كانتینر به وسیله 48 فروند كشتی و 654 فروند لنج باری حامل كالاهای تجاری، مسافری و مواد اولیه مورد نیاز وارد این منطقه شده اند كه در مقایسه با ورود كانتینر به چابهار درمدت مشابه در هشت ماهه سال گذشته رشد 111 درصدی را نشان می دهد.

مباركی با تاكید بر برخورداری همه انسان ها از محیط زیست سالم خاطرنشان كرد: راه اندازی هر صنعتی نیازمند كسب مجوزهای زیست محیطی است و همه صنعتگران نیز ملزم به پایبندی به آن هستند چراكه نسل های آینده نیاز به جغرافیای پاك و سالم دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با وجود افراد توانمند و با استعداد تحصیلكرده و جویای كار، راه اندازی هاب پتروشیمی در صورت تایید و كسب مجوزهای زیست محیطی زمینه اشتغال حدود 50 هزار نفر را فراهم می كند و عامل مهمی در رفع بیكاری در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مباركی پروژه های فولادسازی، خودروسازی، خطوط انتقال گاز، كارخانجات سیمان، راه آهن و احداث دستگاههای آب شیرین كن را از پروژه های در حال انجام خواند كه می تواند باعث رشد و شكوفایی منطقه شوند.

وی با تاكید بر بهسازی فرودگاه از همكاری و تعامل با فرمانده پایگاه دهم شكاری شهید سرلشكر برادران دل حامد كنارك، گفت: ایجاد تسهیلات برای انجام سفرهای راحت مردم و مسافران، با توافقات بعمل آمده در واگذاری زمین و ساخت ترمینال مسافری جدید در برطرف كردن مشكلات ایاب و ذهاب و مهیا نمودن حضور متخصصان و سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار رویكرد این سازمان را با توجه به هدف ترانزیتی سازمان، رویكردی فرهنگی دانست وافزود: با توجه به این كه استان سیستان و بلوچستان ذخایر و استعدادهای نهفته و پنهان بسیاری دارد امیدواریم بتوانیم در راه اعتلای آرمان های فرهنگی و دانش آموزی و نخبه پروری گام برداریم.

1744 / 653