۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۶
کد خبر: 81419573
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه استان یزد

۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۶
کد خبر: 81419573
اخبار كوتاه استان یزد

یزد - ایرنا - خبرهای مهریز، بافق و یزد ، اهم خبرهای كوتاه استان یزد است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش رشته های دانشگاهی در مركز پیام نور این شهرستان شد .

حجت الاسلام ' دخیل عباس زارع زاده ' افزود: هم اكنون دو هزار و 300 دانشجوی دختر و پسر در 25 رشته كارشناسی و هشت رشته كارشناسی ارشد در پیام نور مهریز مشغول تحصیل هستند .

وی اضافه كرد: دانشگاه پیام نور مهریز بخاطر موقعیت و سابقه علمی و آموزشی هنوز ظرفیت های بسیار خوبی برای رشته های جدید بر حسب نیاز مهریز و حتی سایر مناطق دارد .

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد رشته كارشناسی ارشد از جمله اقتصاد اسلامی ، مدیریت دولتی با گرایش رفتار سازمانی و ادبیات فارسی با گرایش ادبیات عامه در این مركز ضروری است .

زارع زاده گفت: خوشبختانه با پیگیری های مسوولان این دانشگاه و همكاری دانشگاه پیام نور كشور با تخصیص یك میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح های مختلف عمرانی موافقت شده است .

وی افزود: از طرح های مهم در این دانشگاه سالن چند منظوره ، ساختمان آموزشی و محوطه سازی است كه امیدواریم با پیگیری های بعمل آمده شاهد تحقق آنها باشیم .

دانشگاه پیام نور مركز مهریز در سال 1373 با پذیرش دانشجو در رشته مدیریت بازرگانی آغاز به كار نموده و تابحال 3070 نفر فارغ التحصیل داشته و 22 عضو هیئت علمی با این دانشگاه همكاری دارند .

مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای دو دانشگاه پیام نور و همچنین آزاد اسلامی است .

***

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان یزد از اعزام 180 نفر از دانشجویان دانشگاه های این استان به كربلای معلا خبر داد .

' احسان ملكی ' افزود: این دانشجویان از یزد و مناطق تابعه و از تمامی مراكز مختلف آموزش عالی استان یزد می باشند .

وی اضافه كرد: دانشجویان متدین و ولایتمدار یزدی با پای پیاده و همراه با خیل عزاداران حسینی مسیر 90 كیلومتری نجف اشرف تا كربلای معلا را سپری می كنند .

رییس سازمان بسیج دانشجوی استان یزد خاطر نشان كرد: حضور این تعداد دانشجویان برای حضور در این برنامه مهم فرهنگی و مذهبی در یزد بی سابقه است .

ملكی گفت: سازمان بسیج دانشجویی یزد در طول سال و بر حسب نیاز با همكاری سایر دستگاه های فرهنگی ، علمی و آموزشی برنامه های مختلفی را برای دانشجویان برگزار می كند .

وی به برگزاری یادواره شهدای دانشجوی استان یزد خبر داد كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان برگزار شد .

***

فرماندار مهریز گفت: تكمیل طرح نیمه تمام پروژه بزرگ ورودی این شهرستان جزو ضروریات است و باید مسوولان راه و شهرسازی در انجام كار تسریع داشته باشند .

به گزارش ایرنا ' سید محمد رستگاری ' دوشنبه شب در جمع تعدادی از كسبه جاده سنتو و محور ورودی این شهرستان افزود: سرعت كار در انجام پروژه ورودی مهریز خوب است ولی راضی كننده نیست و باید به روند تكمیل آن شتاب بیشتری داد .

فرماندار مهریز ادامه داد: ورودی مهریز در اصل دروازه جنوبی استان یزد و محل تردد مسافران و رانندگان از استان های مختلف كشور برای ورود به این استان است و باید زودتر به بهره برداری برسد .

رستگاری گفت: نمی گویم مشكلی در روند تكمیل پروژه وردی مهریز وجود نداشته است ولی موانع یكی یكی برطرف شده و این اطمینان را می دهیم كه هرگز نمی گذاریم كار تكمیل پروژه متوقف شود .

وی اظهار داشت: بنده به عنوان فرماندار با حساسیت ویژه طرح را پیگیری می كنم و برای انجام آن حتی با مسوولان وزارت راه و شهرسازی در تهران نیز به بحث و گفت و گو نشسته ام.

فرماندار مهریز تصریح كرد: برای اطمینان مردم شهرستان می گویم این طرح با تمام مسایل و پیچدگی هایش در اجرا تاكنون خوب پیش رفته و امید بخش است .

در این جلسه كسبه محور جاده سنتو و ورودی شهرستان مهریز از شرح پیگیری های مستمر فرمانداری شهرستان مهریز درخصوص اجرای تقاطع غیر همسطح این مسیر پرتردد و مهم كشور در مهریز آگاهی یافتند.

همچنین كسبه این محور به طرح نظرات و پیشنهادات خود پرداختند كه فرماندار مهریز به آنها پاسخ داد .

***

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافق در اردوی كویر نوردی و ستاره شناسی، این ورزش را جذاب ترین تفریخ در این شهرستان عنوان كردند.

یكی از دانشجویان شركت كننده در این اردو، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بافق شهری است در دل كویر كه دارای نعمت های و جذابیت های كم نظیری است.

زهرا حسینی' به آلودگی شهرهای بزرگ و پنهان ماندن ستارگان اشاره كرد و گفت: آسمان كویر یكی از جاذبه های كم نظیر این دوران می باشد كه در شهرهای بزرگ به علت آلودگی، نوری فراموش شده است.

دانشجوی دیگری هم منطقه بكر كویر صادق آباد و باقر آباد بافق را یاد آور شد و افزود: متاسفانه در كشور كمتر كسی از این نعمت الهی مطلع و بهره مند شده است.

یك دانشجوی دیگر هم با بیان اینكه: بخش اعظمی از سرزمین بزرگ ایران را كویر تشكیل داده است گفت: تا چند سال پیش خیلی ها معتقد بودند كویرها هیچ خاصیتی ندارند وباید برای بیابان زدایی هزینه های كلان كرد.

ریحانه معتمدی افزود: حال كه در شهر كویری بافق تحصیل و زندگی می كنیم با دیدن این مناظر زیبا، نگاهمان به خشن بودن كویر تفاوت كرده است.

وی خاطر نشان كرد:با توسعه صنعت گردشگری تعریف همگان در كشور نسبت به كویر تغییر كرده و از فوائد آن بهره مند می شوند.

این دانشجو با بیان اینكه بهترین فصل برای كویرنوردی پاییز است از مردم خواست در این فصل زیبا كویر نوردی را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار ما، شركت كنند گان همچنین با استفاده از تلسكوپ های تعبیه شده و با راهنمایی تیم حرفه ای انجمن ستاره شناسی، شخصا تجربه مسیر یابی و حركات سیارات را در آسمان كویر بافق رصد كردند.

جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی بافق با عزیمت به تلماسه های صادق آباد و حضور در كمپ تفریحی شهید برزگری این روستا، به كویرنوردی پرداختند.

آنها همچنین با استفاده از تلسكوپ ها و دوربین های مجهز كمپ، به رصد ستارگان و آسمان شب مشغول شدند.

تلماسه های روستای صادق آباد كه در فاصله 20 كیلومتری از بافق قرار گرفته یكی از جاذبه های دیدنی این شهر است.

دانشگاه آزاد اسلامی بافق با دو هزار دانشجو در فاصله 100 كیلو متری این شهر قرار دارد.

***

مسوول تربیت و آموزش حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) بافق از شركت 155 نفر دختر در مسابقات مختلف قرآنی این شهرستان خبر داد.

'مریم حاج حسینی ' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شركت كنندگان در دو رشته عمومی شامل حفظ و مفاهیم آیات برگزیده قرآن بر موضوع سبك زندگی در همه رده های سنی و همچنین رشته تخصصی شامل قرائت ، حفظ و ترتیل در رده مختلف سنی به رقابت پرداختند.

مسوول آموزش حوزه خواهران بافق اظهار كرد: این مسابقات در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی بیشتر جوانان و نو جوانان با مفاهیم قرآن كریم برگزار شد.

وی خاطر نشان كرد: همچنین اعضاء حلقه‌های صالحین درسطح نونهالان، نوجوانان، جوانان و میانسالان نیز در میان شركت كنندگان بودند.

حاج حسینی بیان كرد: مرحله مقدماتی رقابت‌های این دوره در سطح پایگاه ‌های مقاومت محلات و در بین بسیجیان و بعد از آن در بین خواهران شهرستان بافق انجام شد.

حاج حسینی با بیان اینكه 80 نفر در حفظ آیات ، 30 نفر در مفاهیم قرآن و مابقی در رشته های تخصصی این رقابت برگزیده شدند گفت: نفرات برتر این مسابقات در قرائت بزرگسالان زمزم عبداللهی، قرائت نو نهالان سمیرا ابراهیم زاده، ترتیل و مفاهیم مهین درویشی برتر و در آیات نیز 10 نفر برگزیده شدند.

وی یاد آور شد: برگزیدگان این مرحله از مسابقات قرآنی به مرحله استانی كه تا پایان سالجاری برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

مسوول تربیت و آموزش حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) بافق گفت: هدف از برگزاری رقابت‌های قرآنی، انس بیشتر بسیجیان با كتاب آسمانی ، آشنایی و عمل به آموزه‌ها و معارف قرآنی و شناخت و استفاده بیشتر جوانان و نو جوانان از قرآن مجید است .

این مرحله از مسابقات با حضور داوران دارالقرآن شهرستان بافق برگزار شد.

***

رییس هیات كبدی استان یزد گفت: برای نخستین مرتبه یكی از بانوان فعال این رشته به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد .

' فاطمه سعیدی ' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دعوت كادر فنی تیم ملی ' ریحانه شیخیان ' از یزد جزو دعوت شدگان به این اردو است .

وی اضافه كرد: اردوی آمادگی تیم ملی كبدی بانوان در سنی جوانان از 15 آذر ماه آغاز و به مدت شش روز در خانه كبدی استان گلستان پیگیری می شود .

رییس هیات كبدی استان یزد گفت: در این اردو 19 بازیكن از سراسر كشور در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را زیز نظر كادر فنی برگزار می كنند.

سعیدی در مورد هدف برپایی این اردو و مسابقات تیم ملی كبدی بانوان ایران اظهار بی طلاعی كرد .

***

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ترویج نماز در بین دانش آموزان نقش مهمی در برابر تهدید نرم دشمنان دارد و لذا باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا ' علی سرداری ' روز دوشنبه در جمع ائمه جماعت و مدیران مدارس مهریز افزود: برای گسترش نماز باید علاوه بر مدیران و مربیان پرورشی معلمان نیز همكاری جدی داشته باشند .

وی در ادامه با بیان اینكه جامعه اسلامی نیاز به احیا دارد خاطر نشان كرد: امروز تنها راه ایمن سازی جامعه بحث شرعیات و اقامه نماز است و اولویت مهم قطعا مدارس هستند .

معاون آموزش و پرورش استان یزد گفت: مسائل پرورشی و دینی بیشتر از آنكه نیازمند آموزش باشد نیازمند الگو سازی مناسب است و الگوی اصلی والدین و همكاران و مدیران مدارس هستند.

سرداری با بیان نقش مدارس در ترویج نماز در بین دانش آموزان از مدیران مدارس به عنوان پرچمداران اقامه نماز در مدارس یاد كرد و گفت: امروز اگر این پرچم را سست نگهداریم نباید انتظار داشته باشیم دیگران این امر مهم و اساسی را به خوبی انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد با تقدیر از مسوولان آموزش و پرورش مهریز كه برای نخستین بار در استان مصمم به برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس هستند ابراز امیدواری نمود حركتی كه در این شهرستان آغاز شده به كل استان و حتی كشور تعمیم داده شود و این طرح مهم و معنوی در سایر نقاط كشور اسلامی به اجرا درآید.

همچنین در ادامه رییس اداره تبلیغات اسلامی ، مدیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد اقامه نماز مهریز در سخنانی با اعلام حمایت از اجرای این طرح معنوی در مدارس ، برخی راهكارها در راستای نهادینه كردن اقامه باشكوه نماز اول وقت در مدارس شهرستان را بیان نمودند.

این طرح همزمان با اربعین حسینی در مدارس شهرستان به اجراء در می آید و براساس آن همزمان با ظهر شرعی و اذان ظهر نماز جماعت اول وقت در تمامی مدارس شهرستان اقامه می شود.

***

مسابقه والیبال لیگ دسته یك كشوربین تیم های پیشگامان شفق اردكان و پتروشیمی مارون ماهشهربه طور زنده از شبكه تابان پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی صداوسیمای مركز یزد ' معاونت سیمای شبكه تابان مسابقه والیبال لیگ دسته یك كشور بین تیم های پیشگامان شفق اردكان و پتروشیمی مارون ماهشهركه در سالن آیت ا... خاتمی اردكان برگزار می شود را روز چهارشنبه 19/9/1393 ساعت 17 بطور زنده پخش می كند.ك/2

650/7543/7536