۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81432294
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: داعش روبه نابودي و فروپاشي است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: گروهك تكفيري داعش توان مقابله بيشتر با نيروهاي مردمي در عراق و سوريه را نداشته و در حال نابودي و فروپاشي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا ملاقادر سهرابي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مهاباد افزود: اعضاي گروهك تكفيري داعش كه در كشورهاي عراق و سوريه به نام دين اسلام جنايت هاي ضد انساني و ضد ديني انجام مي دادند در حال نابودي و فروپاشي بوده و روز به روز ضعيف تر مي شوند.

وي اضافه كرد: برخي افراد و جريان هاي سودجو و منفعت طلب براي حفظ منافع خود از اين گروهك تندرو حمايت مي كنند و قصد دارند كه دين اسلام را در جهان خدشه دار كنند.

ماموستا سهرابي با اشاره به جنايت گروه هاي تندرو در پاكستان و كشتار مردم بي دفاع نيز گفت: جنايت اخير طالبان پاكستان و كشتار بيش از 160 دانش آموز در ماجراي گروگانگيري در يك مدرسه، دل هر انسان آزاده اي را به درد مي اورد.

وي اضافه كرد: تمامي اين گروه هاي تندرو با حمايت ها و پشتيباني استكبار جهاني تشكيل شدند و پس از قدرت گرفتن به نام دين اسلام بر عليه انسانيت به جنايت و غارت مسلمانان مي پردازند.

امام جمعه مهاباد گفت: جامعه جهاني بايد قدرت گرفتن گروهك هاي تندرو را به عنوان تهديدي جدي براي بشريت بدانند و تمام توان و امكانات خود را براي از ميان بردن اعضاي اين آنها بكار بگيرند.

ماموستا سهرابي از روشنفكران و سران كشورهاي جهان خواست تا با جديت بيشتري براي مقابله با گروهك هاي تندرو اقدام كنند و مردم سوريه و عراق را از آوارگي و بي خانماني نجات دهند.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و 120 كيلومتري مركز استان واقع شده است.

7512/581