۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۵۸
کد خبر: 81434361
T T
۰ نفر

مهرباني شاخصه اصلي سيره حضرت پيامبر(ص) است

۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۵۸
کد خبر: 81434361
مهرباني شاخصه اصلي سيره حضرت پيامبر(ص) است

بيجار- سنندج – ايرنا- امام جمعه اهل سنت بيجار گفت: مهرورزي در سيره حضرت رسول اكرم(ص) بي نظير است حتي نسبت به دشمنانش و همين مهرباني او، اسلام را پيروز و به جهان صادر كرد.

ماموستا معروف خالدي روز يكشنبه به مناسبت رحلت حضرت رسول گرامي اسلام (ص) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به برخي وقايع صدر اسلام در زمان حضرت محمد(ص) افزود: حضرت پيامبر(ص) در مدت 23 سال با زحمات زياد، اسلام را تبيين كرد و رمز موفقيت اين پيروزي اسلام نيز در وهله اول مرهون مهر و محبت آن بزرگوار بوده است.

**مهرباني شاخصه اصلي سيره حضرت پيامبر(ص) است

وي نبي مكرّم اسلام (ص) را به عنوان كامل‏ترين اسوه راستين انسانيت معرفي نمود و گفت: آن بزرگوار با داشتن اين خصلت ستودني، توانست در طول 23 سال دل‏هاي بسياري را شيفته مكتب خويش كند و از منجلاب ضلالت به صراط مستقيم هدايت نمايد.

ماموستا خالدي به فرمايش حضرت پيامبر (ص) با عنوان 'اگر مهرباني و ملاطفت به صورتي مجسم شود، آن چنان زيباست كه خداوند مخلوقي زيباتر از آن را نيافريده است' اشاره كرد و گفت: ابراز محبت و مهرورزي رسول خدا (ص) نه تنها شامل خانواده، دوستان و اهل ايمان مي‏شد، بلكه مخالفين نيز از اخلاق نرم و شفقت‏آميز آن بزرگوار بهره‏مند مي‏شدند.

امام جمعه اهل سنت بيجار افزود: راز موفقيت پيامبر(ص) در مديريت حكومتي، عشق ورزي و عشق به مردم بود، اگر اين شيوه مفيد و كارآمد در مديريت او وجود نداشت، هرگز توفيق رفع مشكلات و موانع طاقت فرسا را پيدا نمي‏كرد.

**رفتار خانوادگي و زندگي فردي حضرت پيامبر(ص)

ماموستا خالدي به رفتار و سبك زندگي آن حضرت در منزل با اعضاي خانواده نيز پرداخت و افزود: حضرت پيامبر (ص) در خانواده نسبت به همسران خود، هيچگونه خشونتي بروز نمي‏داد و اين بر خلاف خلق و خوي مردم مكه بود.

او گفت: آن حضرت در مسايل فردي و آنچه كه مربوط به شخص خودش بود، نرم خو و ملايم بود.

به گفته وي گذشت‏هاي بزرگ و تاريخي اش يكي از علل موفقيت در رسالت الهي او بود، در فتح مكه كساني كه بدترين ستم‏ها، جسارت‏ها و دشمني‏ها را در حق آن حضرت و يارانش كرده بودند، در هاله‏اي از رعب و وحشت گرفتار شدند و منتظر انتقام و عكس العمل متقابل پيامبر(ص) بودند.

ماموستا خالدي به وقايع و اتفاقات فتح مكه توسط حضرت پيامبر(ص) اشاره كرد و گفت: مردم هنگام حضور سپاه اسلام هراسناك شدند و خيلي ها فكر مي كردند زمان انتقام فرا رسيده است و بايد آماده تاوان بي مهري ها و رفتارهاي گذشته خويش باشند، اما پيامبر، مردم هراسناك و نگران را آرام كرد و فرمودند امروز روز نبرد و انتقام نيست، بلكه روز رحمت و محبت است و من از تمام جنايات و گناهان شما گذشتم.

امام جمعه اهل سنت بيجار به مسلمين توصيه كرد در زندگي فردي و اجتماعي و حتي سياسي خويش، به سبك زندگي حضرت رسول مكرم (ص) اسلام در ابعاد مختلف، توجه جدي نمايند كه پيروزي اسلام بستگي به نوع رفتار و سبك زندگي آن حضرت داشت و امروز نيز ما به عنوان پيروان پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) براي تربيت فرزندان و زندگي با مردم به سبك زندگي پيامبر نياز داريم.

بيجار در 145كيلومتري سنندج مركر استان كردستان واقع است.ك/4

7350/533