۲ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81435743
T T
۰ نفر
خوزستان در سالروز شهادت ثامن الحجج (ع)عزادار است

اهواز - ايرنا - در سالروز شهادت امام رضا(ع) هشتمين اختر آسمان امامت و ولايت سراسر استان خوزستان غرق در ماتم و عزا است.

به گزارش ايرنا عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در نقاط مختلف استان خوزستان امروز سه شنبه، مصادف با سي ام صفر با برپايي آيين هاي عزاداري در سالروز شهادت مظلومانه و غريبانه امام رضا(ع) سوگواري كردند.

مردم نقاط مختلف اعم از شهرها و روستاها با حضور در حسينيه ها، مساجد و برپايي دسته ها و هيات هاي عزاداري در غم شهادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) پيشوا و امام هشتم شيعيان جهان عزاداري كردند.

بر اساس گزارش هاي رسيده از شهرهاي مختلف خوزستان، مردم اين شهرها با برپايي مجالس روضه خواني و مرثيه سرايي در غم شهادت حضرت رضا(ع) به سوگ نشستند.

در اين روز همچون روزهاي ديگر مام محرم و صفر مردم ولايتمدار استان خوزستان با توزيع نذري و اطعام عزاداران عشق و ارادت خود نسبت به عالم آل محمد(ص) را نشان دادند.

عزاداران رضوي و هيات هاي سوگواري در مساجد و منازل با برپايي آيين هاي سوگواري عشق، دلدادگي و محبت خود را به هشتمين امام همام حضرت رضا (ع) نشان دادند.

سوگواران با ذكر مصائب حضرت رضا(ع) و جد بزرگوارش حضرت سيدالشهدا(ع)، امام حسن(ع) و رحلت رسول گرامي اسلام حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) به عزاداري و روضه خواني پرداختند.

در اهواز نيز مساجد مختلف اين شهر محل تجمع عزاداران رضوي بود كه بر برپايي آيين هاي سوگواري و سخنراني در غم شهادت هشتمين پيشواي شيعيان جهان حضرت رضا(ع) به عزاداري پرداختند.

همچنين امشب آيين وداع حزن انگيز با ماه صفر نيز در مساجد و حسينيه هاي استان با حضور مردم عاشق راه و رسم اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برگزار مي شود.

645/551