۶ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۵
کد خبر: 81439237
T T
۰ نفر
ركورد جابجایی مسافر در مسیر دریایی خرمشهر -بصره شكسته شد

آبادان-ایرنا- در ایام اربعین حسینی، جابجایی بیش از سه هزار و 435 زائر از مسیر دریایی خرمشهر- بصره به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، مدیركل بندر و دریانوردی خرمشهر شنبه به رسانه های محلی گفت:امسال برای نخستین بار علاوه بر مرزهای زمینی كشور، انتقال زائران از طریق مسیر دریایی نیز صورت گرفت و در ایام اربعین، همه زائران امكان تردد بدون ویزا را داشتند و از پرداخت مالیات و عوارض خروج از كشور نیز معاف بودند.

'عادل دریس' ادامه داد:در این راستا تمهیدات لازم از سوی اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهر برای تردد زائران از مسیر دریایی و پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس اندیشیده شد و سرویس دهی و ارائه خدمات به زائران به نحو مطلوبی انجام شد.

وی اضافه كرد:دو شناور 'برلیان' با ظرفیت 235 مسافر و 'ایران زمین' با ظرفیت 71 مسافر در دو نوبت صبح و عصر، انتقال زائران به سوی بندر بصره و بالعكس را به عهده داشتند.

به گزارش ایرنا، بندر خرمشهر به عنوان یكی از قدیمی ترین و بزرگترین بنادر ایران در ناحیه شمال غرب خلیج فارس و در قلب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند واقع گردیده است كه با كشور عراق دارای مرز مشترك بوده و در حلقه طلایی ارتباط تجاری كشور با كشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد.

از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 6 هزار نفر از طریق پایانه مسافری بین المللی خلیج فارس به بندر بصره سفر كرده اند.

پایانه بین المللی خلیج فارس با برخورداری از 2 پست اسكله و ظرفیت خدمات رسانی به یك هزار و 200 مسافر در طول روز، بزرگترین و مجهزترین پایانه مسافری دریایی منطقه به شمار می رود.

7100/547