۹ دی ۱۳۹۳، ۲:۱۲
کد خبر: 81443372
T T
۰ نفر
روسيه و صندوق بين المللي پول در مورد حمايت از اوكراين گفت و گو كردند

مسكو-ايرنا- 'ولاديمير پوتين' رييس جمهوري روسيه و 'كريستين لاگارد' مدير صندوق بين المللي پول در تماسي تلفني در مورد راههاي حمايت مالي از اوكراين براي حل و فصل بحران آن كشور گفت و گو كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين، پوتين و لاگارد شامگاه دوشنبه در گفتگوي تلفني، اوضاع اقتصادي و مالي بحراني اوكراين را بررسي كردند.

پوتين به تشريح اقدامات روسيه براي كمك به اوكراين پرداخت و از جمله به تحويل مواد انرژي زا به اوكراين زير قيمت بازار و نيز اعطاي وام هاي بانكي به آن كشور اشاره كرد.

به گفته پوتين، وام هاي بانك هاي روسيه به اوكراين و بدهي هاي آن بابت خريداري مواد انرژي زا به حدود 30 ميليارد دلار مي رسد.

طرف روس براي ارائه كمك هاي لازم از سوي صندوق بين المللي پول به اوكراين براي حل مسايل جدي اين كشور ابراز اميدواري كرد.

رييس جمهوري روسيه و مدير صندوق بين المللي پول موافقت كردند كه به تماس هاي خود ادامه دهند.

قرار است اوكراين با انجام شرايط پيشنهادي صندوق بين المللي پول از اين سازمان مالي بين المللي وام 17 ميليارد دلاري دريافت كند.

مجلس اوكراين روز دوشنبه تدابير رياضتي جديدي را تصويب كرد تا كي يف بتواند اين وام را از صندوق بين المللي پول دريافت كند.

نمايندگان مجلس اوكراين مجموعه اي از قوانين رياضتي را تصويب كردند كه بر اساس آن عوارض گمركي واردات افزايش مي يابد.

اتحاديه اروپا اعلام كرده است اوكراين غير از اين كمك مالي 17 ميليارد دلاري، به 15 ميليارد دلار ديگر براي حفظ توازن مالي نياز دارد. زيرا آن كشور با بدترين درگيري بعد از جنگ جهاني دوم در مناطق صنعتي دونتسك و لوهانسك روبرو است كه به كلي زيرساخت هاي اين مناطق را تخريب كرد.

اروپام*5*391*1517