۱۰ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۵
کد خبر: 81445144
T T
۰ نفر
اعتماد ملت سرمايه گرانبهاي دولت دكتر روحاني

كرمانشاه - ايرنا - دكتر حسن روحاني در انتخابات بيست و چهارم خرداد ماه سال 92 توانست 51 درصد آرا واجدان شرايط شركت در انتخابات را به خود اختصاص دهد، از آن زمان تاكنون بيش از 18 ماه سپري مي شود.

مشكلات ريز و درشت فراروي دولت يازدهم هم بركسي پوشيده نيست، تلاش هاي شبانه روزي توام با پشتوانه منطقي و كار كارشناسي، توانست بخشي از معضلات فرا روي مردم را كاهش دهد.

دكتر روحاني و زيرمجموعه هاي دولتش در مناطقي از كشور از حمايتهاي همه جانبه و بي دريغ رسانه ملي كه در دولت نهم و دهم داشت، در بازتاب فعاليت هاي دولت ‹‹ تدبير و اميد ›› بهره چنداني ندارند.

در مواردي حتي امور اجرايي و اقدامات عمراني كه وظيفه اصلي و اساسي دولت است نيز در گزارش هاي مصور به نام اجزاي قوه ديگر كشور به مردم گزارش مي شود.

مشكلات اقتصادي و بيكاري كه به ارث به دولت دكتر روحاني رسيده است و كارشكني هاي منتقدان داخلي نتوانسته است از ميزان محبوبيت مولود بيست و چهارم خرداد ماه بكاهد، مي توان مدعي شد كه رابطه بين دولت - ملت در دوران دولت يازدهم رنگ و بوي ديگري به خود گرفته است.

نظرسنجي ها نشان مي دهد كه محبوبيت اين دولت از مرز60 درصد گذشته است، اكثريت ملت ايران به برنامه ها و وعده هاي آقاي روحاني اعتماد كرده اند و شخص رييس دولت هم، همچنان به آن عهد و پيمان وفادار هستند.

از اين رو اگر چنانچه اعتماد متقابل بين ملت و دولت را سرمايه گرانبهاي تدبير و اميد بدانيم ره به خطا نرفته ايم، اين رابطه چنان مستحكم است كه تمامي سخنراني ها و تحليل هاي منتقدان دولت كه شب و روز از تريبون هاي مختلف ايراد مي شود، نتوانسته است خللي در اعتماد عمومي نسبت به دولت ايجاد نمايند.

حال منتقدان دولت به فكر افتاده اند تا شايد اين سرمايه گرانسنگ را خدشه دار نمايند، اين روزها شاهد آن هستيم كه تعدادي از منتقدان محترم دولت خبر از برداشت چهار ميليارد دلاري از صندوق ذخيره ارزي مي دهند و صد البته در بخش ها خبري صدا و سيما و از تريبون زنده مجلس هم پخش مي شود.

اگر چه دولت يازدهم از نوعي مظلوميت در خبر رساني برخوردار است، اما واكنش بموقع، منطقي و قاطع سخنگوي دولت و معاون اول محترم رييس جمهوري در قبال اين قضيه جاي تقدير و اميدواري دارد.

به نظر مي رسد بخشي از منتقدان، سرمايه ي گرانبهاي دولت تدبير و اميد يعني ‹‹اعتماد›› مردم را نشانه رفته و تلاش مي كنند تا در نهايت بين دولت يازدهم و افكارعمومي انشقاق ايجاد نمايند.

نويسندگان، خطبا، كارشناسان همراه و همفكر دولت يازدهم و منصوبان آن، وظيفه دارند تا هر يك در حد وسع و توان خويش به ياري دولت برآمده و بر تعميق رابطه دولت - ملت كمك نمايند.

طيف تندروي مخالف دولت يازدهم در عمل اثبات كرده است كه قواعد بازي سياسي را بر نمي تابد و جز به حذف همه رقبا ، راضي نخواهد شد، عقب نشيني دولت در مقابل زياده خواهي منتقدان، دستاوردي جز دلسردي حاميان آقاي روحاني در پي ندارد.

كرم محمدي فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب

567