۱۰ دی ۱۳۹۳، ۲۲:۵۸
کد خبر: 81446515
T T
۰ نفر
50 درصد عوارض مصوب شوراي شهر مريوان از بازاريان وصول نمي شود

مريوان - ايرنا - سنندج - فرماندار مريوان گفت: با كسبه و بازاريان مسامحه كاري و سهل انگاري شده و 50 درصد عوارضي كه از سوي شوراها مصوب مي شود از آنها وصول نمي گردد.

محمد فلاحي شامگاه چهارشنبه در نشست اعضاي شوراي اصناف و دستگاه هاي اجرايي و نظارتي شهرستان مريوان، افزود: در اكثر دستگاه هاي اجرايي سطح شهرستان مريوان نسبت به اجراي مصوبات قانوني و پيگري مطالبات عوارض شهرداري ها نوعي كم كاري ديده مي شود.

او با تاكيد بر اين نكته كه تمام دستگاه هاي اجرايي از جمله صنعت و معدن، اتحاديه ها و امور اصناف بايد با شهرداري همكاري و تعامل داشته باشند، اظهار كرد: با نظارت فرمانداري و هماهنگي تمام دستگاه هاي اجرايي، گشت مشترك و كمسيون رفع مزاحمت در سطح شهرستان مريوان تشكيل مي شود.

وي با اشاره به اينكه نظارت و كنترل قيمت ها در بازار نيازمند تعامل دستگاه هاي اجرايي است، اظهار كرد: متاسفانه در سال هاي گذشته در كنترل قيمت ها و نظارت بر بازار اصناف و كسبه به نوعي اهمال كاري شده و برخورد لازم صورت نگرفته است كه اين روند باعث مشكلات خاص نظارتي در بحث كنترل بر قيمت ها شده است.

فرماندار مريوان، گفت: متاسفانه در فرهنگ شهروندي و جامعه حال حاضر، مردم تمام انتظارات و خواسته هاي خود را از دستگاه هاي اجرايي همچون فرمانداري و شهرداي طلب مي كنند و خود به عنوان شهروندان قانون مدار كمترين نقش را در تحقق امورات شهري دارند.

وي با يادآوري اين نكته كه همه شهروندان در رعايت قانون و هنجارهاي آن بايد مطيع قانون و تابع آن باشند بيان كرد: براي داشتن شهري زيبا در همه زيرساخت هاي عمراني و زير بنايي هر شهروندي به عنوان جزء لاينفك جامعه شهري خود بايد بيشترين نقش را ايفا كند.

شهردار مريوان نيز در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه شهر زيبا ساختني است نه دست يافتني، گفت: شهرداري مريوان در راستاي وظايف خود روزانه اقدام به جمع آوري 30هزار تن زباله در سطح شهر مي كند.

فواد كريمي افزود: طبق بند دو ماده 55 قانون شهرداري ها كه در سراسر كشور نيز الزاام آور مي باشد برخورد با سد معبر و ايجاد كمسيون رفع مزاحمت از نيازهاي هر شهر بوده و اين قانون نيز بايد در شهرستان مريوان درمرحله عمل اجرايي شود.

مريوان در 130 كيلومتري غرب شهرستان سنندج مركز استان كردستان واقع شده است. ك/2

570