۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81453395
T T
۰ نفر
شهید «محمدحسین علم الهدی» فرزند سرافراز جبهه های داغ و تفتیده جنوب

تهران - ایرنا - شانزدهم دی ماه، سی وچهارمین سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه به فرماندهی شهید «سیدمحمدحسین علم الهدی» در سال 1359 است. همان شهدای كه با اهدای جان خود به دفاع از ایران اسلامی برخاستند تا برای همیشه تاریخ نام دانشجویان كه با خون خود وطن و نظام جمهوری اسلامی را پاس می دارند، زنده بماند.

سیدمحمدحسین فرزند حاج حسین علم الهدی در سال 1337شمسی در شهرستان اهواز به دنیا آمد.

وی از 14 سالگی فعالیت های ضد رژیم طاغوت را آغاز كرد و بدنبال آن بارها گرفتار زندان و شكنجه شد.

از جمله فعالیت های شهید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به انفجار شهربانی كرمان، تخریب سیرك، راه اندازی و حضور فعال در تظاهرات عاشورای سال 53 ، فعالیت در گروه موحدین، تخریب كنسولگری عراق، ترور نماینده مجلس طاغوت و ترور مستشار آمریكایی اشاره كرد.

در سال 53 توسط ساواك دستگیر و زندانی شد و پس از آزادی فعالیت های سیاسی خود را علیه رژیم ادامه داد.

سیدمحمدحسین در سال 56 وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و در رشته تاریخ ثبت نام كرد و در مدت حضور در مشهد، بسیاری از كتب تاریخی اعم از فارسی و عربی را مطالعه و یادداشت برداری كرد.

مقابله با افكار انحرافی در بین دانشجو و اساتید از جمله فعالیت های فرهنگی شهید علم الهدی بود، وی نقشی فعال در هماهنگی تظاهرات و اعتصابات دانشگاه داشت و تكثیر، پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) در تظاهرات خیابانی و درگیری های دانشجویان با گارد دانشگاه و آتش زدن مركز پلیس از دیگر فعالیت های آن مرد آسمانی بود.

حضور فعال در كمیته استقبال حضرت امام(ره) به عنوان محافظ مسلح، همراهی با دانشجویان پیرو خط امام(ره) در لانه جاسوسی و افشای ماهیت مدنی نخستین استاندار خوزستان از جمله فعالیت های شهید علم الهدی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

شهید علم الهدی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و با وجود اینكه از فرماندهان رده بالای جنگ تحمیلی در منطقه و دارای مسوولیت های مهم اجرایی بود، همچون دیگر پاسداران كار می كرد و نگهبانی می داد.

وی در دی سال 59 در هویزه به اتفاق عده ای دیگر از غیور مردان فقط با چهار قبضه سلاح «آر.پی.جی» و مقدار اندكی اسلحه در محاصره دهها تانك عراقی قرار گرفتند و تا آخرین نفس مقاومت كرد و با همراهانش به درجه رفیع شهادت نایل و فرزند جاوید خوزستان نام گرفت.

حدیث دانشجویان شهید، حكایت عاشقانی است كه ندای تاریخی «هل من ناصر ینصرنی؟ و هل من معین یعیننی؟» آموزگار خویش در مكتب جهاد و شهادت را لبیك گفته و جام هستی را به تیرگی شرك، تباهی كفر و سیاهی ستم نیالودند.

اكنون ما امروز وارثان آن دانشجویان شهیدی هستیم كه در باتلاق های شلمچه، قله های كردستان، جزایر مجنون، دشت فكه، میعادگاه هویزه و طلاییه، چون شمع سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای كلیدی جهان را فتح كند.

به پاس تجلیل از رشادت های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) بویژه شهید علم الهدی، 16 دی ماه، روز «شهدای دانشجو» نام گرفته است.

از: فرهاد شرف پور

اجتمام(2) ** 7029 ** 1071
۰ نفر