۱۷ دی ۱۳۹۳، ۸:۲۲
کد خبر: 81454274
T T
۰ نفر
دود آتش اختلاف در وزنه برداي به چشم خودمان رفت

تهران - ايرنا - انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا روز گذشته برگزار شد و كشورمان يكي از مهمترين و كليدي ترين پست هاي اجرايي ورزشي از بين بيش از 300 پست بين المللي را در اين انتخابات از دست داد تا دستمان در عرصه هاي ورزشي خالي تر از گذشته باشد.

به گزارش ايرنا، برگزاري انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا روز گذشته در دوحه قطر ، كشوري كه تنها به واسطه وزنه برداران بلغاري و ساير كشورها در سالهاي گذشته توانسته چندين مدال جهاني كسب كند و هيچ حرفي براي گفتن در وزنه برداري ندارد، برگزار شد و نتايج حاصل از آن خود گوياي بسياري از مسائل وزنه برداري كشورمان است.

كرسي دبيركلي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا در حالي از دست مان رفت كه پيش از اين حسين رضازاده رييس فدراسيون بارها از حمايت از علي مرادي نامزد ايراني اين پست و يكي از منتقدان جدي سالهاي اخير خود داده بود.

اين درحالي است كه رييس فدراسيون اذعان مي دارد كه در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني سال 2014جهان درآلماتي قزاقستان با بسياري از روساي فدراسيونهاي آسيايي نيز براي حمايت از وي براي پست نايب رييسي رايزني كرده بود كه در اين انتخابات مفيد فايده قرار نگرفت.

حال اينكه حسين رضازاده به عنوان يك ورزشكار افتخارات بسيار زيادي براي كشورمان كسب كرده و در زماني كه كاروان ايران در بازيهاي المپيك در حسرت گرفتن مدال طلا بود او موجب خوشحالي و غرور ايرانيان در بازيهاي المپيك 2000 سيدني و 2004 آتن شد هيچ جاي حرف و حديثي نيست.

اما سووال اينجاست چرا اين قهرمان ملي كه اكنون سكاندار فدارسيون وزنه برداري كشورمان است نتوانسته در عرصه بين المللي خودي نشان دهد و حتي كشورهاي آسيايي هم ما را نبايد قبول داشته باشند!

البته ازسوي ديگر اختلافات داخلي در فدراسيون و در نزد پولاد مردان يعني علي مرادي از يك سو و فدراسيون وزنه برداري از سوي ديگر هم خود مزيت بر علت شد تا نتوانيم از يكي از بهترين و مهمترين كرسيهاي اجرايي در عرصه ورزشي دفاع كنيم و در اين دوره تنها به عضويت حسين رضازاده در هيات اجرايي كنفدارسيون وزنه برداري آسيا بسنده كنيم.

علي مرادي حتي در اين انتخابات از سوي فدراسيون وزنه برداري هم معرفي نشد و تنها به دليل حضور 8 ساله و استفاده از اين مزيت توانست در انتخابات شركت كند و اين در حالي است كه رييس فدراسيون هم اعلام كرده بود كه حضور دو ايراني شانس ما را براي كسب يكي از دو كرسي دبير كلي و نايب رييسي افزايش مي دهد كه متاسفانه هيچيك محقق نشد.

حال جاي سووال است كه چرا علي مرادي در انتخابات دبير كلي به همراه اويان گوانجيان از چين و خانم يوباينگتوئي بوسابا از تايلند انصراف دادند تا محمد حسن جلود از عراق به عنوان دبير كل انتخاب شود؟

چه مسائلي دراين چند روزبه وجود آمده است كه علي مرادي تصميم به چنين كاري بگيرد و عرصه را براي رقيب خود خالي بگذارد.

آيا اين اختلاف تا بدان جا پيش رفت كه علي مرادي تصميم گرفت به عنوان يك رقيب جدي براي حسين رضازاده براي پست نايب رييسي باشد تا دو هموطن عرصه را براي يكديگر تنگ كنند و آرايي را كه مي شد تجميع كرد بشكنند و هيچيك نتوانند براي پست نايب رييسي انتخاب شوند.

بي شك با يك وفاق ملي و رايزنيهاي مستمر فدراسيون با روساي فدراسيون هاي آسيايي و با يك برنامه از پيش تعيين شده به راحتي مي توانستيم پست دبير كلي را حفظ كنيم و يا اينكه يكي از دو نامزد ايراني يعني علي مرادي يا حسين رضازاده مي توانستند به عنوان نايب رييس انتخاب شوند.

اما اين تمام ماجرا از اختلافات نيست چرا كه انتخابات فدراسيون وزنه برداري هم در اسفند ماه به اتمام مي رسد و كار ثبت نام از نامزدهاي انتخاباتي امروز (چهارشنبه) به پايان مي رسد.

علي مرادي، كوروش باقري و عبدالكريم پوركيان سه نامزدي هستند كه تاكنون در اين انتخابات ثبت نام كرده اند و همه منتظر هستند ببينند با توجه به نامه وزارت ورزش و جوانان به رييس فدراسيون وزنه برداري براي انتخاب يكي از پست هاي عضويت در شوراي شهر و رياست فدراسيون وزنه برداري كدام يك را انتخاب مي كند.

اينكه درانتخابات يك فدراسيون چرا تنها تاكنون سه نفر ثبت نام كرده اند خود جاي بحث و بررسي دارد و بايد منتظر روزهاي آينده و خبرهاي جديدي از حاشيه هاي انتخابات فدراسيوني باشيم كه حاشيه بعد از المپيك لندن جزو لاينفك آن بوده است.

در مجمع انتخاباتي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا كه روز گذشته (سه شنبه) در دوحه قطر با حضور تاماش آيان رييس فدراسيون بين المللي وزنه برداري و 42 عضو كنفدراسيون وزنه برداري آسيا برگزار شد، حسين رضازاده به عنوان يكي از 10 عضو هيات اجرايي انتخاب شد.

در اين انتخابات يوسف محمد المنا از قطر و محمد حسن جلود از عراق به عنوان رئيس و دبيركل اين كنفدراسيون انتخاب شدند.

در انتخابات هيات رئيسه كنفدراسيون وزنه‌برداري آسيا 18 نامزد از جمله علي مرادي، دبيركل سابق كنفدراسيون وزنه برداري آسيا و حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان حضور داشتند اما در نهايت يوبانگتوي بوسابا از تايلند، كايرات تورليخانف، كيان گوانگ ژيان از چين، شاخريلو ماخمودوف از ازبكستان، عبدالله الجرمال از يمن و سلمان الجيشي از عربستان از سوي اعضاي مجمع انتخاب شدند.

ورزشي (5)**1067**1590
۰ نفر