۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81456527
T T
۰ نفر
تردد در همه‌ راه هاي كردستان با تلاش عوامل راهداري برقرار است

سنندج - ايرنا - مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان با اشاره به بارش برف و كولاك كه از شامگاه چهارشنبه در استان آغاز شده است، گفت: تردد در همه راه هاي استان با تلاش عوامل راهداري برقرار است.

محمد راشد مدرس گرجي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به حضور عوامل راهداري در جاده هاي استان اشاره كرد و افزود: تردد در همه‌ راه ها بويژه جاده هاي شهرستان هاي بانه، مريوان، سقز، ديواندره، قروه و بيجار با انجام عمليات برفروبي و نمك پاشي برقرار است.

وي اظهار كرد: ميانگين ارتفاع بارش برف تاكنون در شهرستان هاي بانه و مريوان به 30 سانتي متر رسيده است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان از مردم خواست با توجه به وجود كولاك شديد كه موجب تأخير در عمليات راهداري و برفروبي راه ها مي‌گردد تا آنجا كه امكان دارد از سفرهاي غير ضروري خودداري نمايند.

مدرس گرجي همچنين از مردم خواست در صورت ضرورت سفر ضمن مديريت انجام سفر خود در طول روز و عدم موكول كردن آن به ساعت هاي پاياني روز و آغاز شب، وسائط نقليه خود را به تجهيزات و امكانات زمستاني مخصوصاً زنجير چرخ مجهز كنند.

او گفت: همچنين با توجه به امكان يخ زدگي سطح رويه راه ها به دليل سرماي شديد، هر چند عوامل راهداري نسبت به نمك پاشي اقدام مي‌كنند اما به دليل كولاك شديد و عدم امكان نمك پاشي در اين وضعيت جوي با سرعت مطمئنه رانندگي كنند.

استان كردستان حدود هشت هزار كيلومتر راه دارد كه نزديك به دو هزار كيلومتر آن راه اصلي و فرعي و شش هزار كيلومتر راه روستايي است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان در ادامه از استقرار 20 اكيپ بخش خصوصي با استعداد 200 ماشين راهداري براي برف روبي در محورهاي روستايي استان از 15 دي خبر داد و اظهار كرد: برف روبي در محورهاي روستايي بر عهده اكيپ هاي بخش خصوصي است.

مدرس گرجي همچنين به فعاليت اكيپ هاي راهداري بخش دولتي از 15 آذر امسال در استان اشاره كرد و گفت: اكنون 37 اكيپ با 350 دستگاه ماشين آلات و 400 نيرو در 30 راهدارخانه ثابت و سيار، آمادگي اجراي عمليات راهداري زمستاني در استان كردستان را دارند.

سازمان هواشناسي استان كردستان بارش برف و كولاك شديد را براي چند روز آينده پيش بيني كرده است.ك/3

7346/533