۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81457177
T T
۰ نفر
خريد 100 ميليون ريال علوفه براي تامين غذاي زمستانه وحوش

ايلام - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست ايلام از خريد 100ميليون ريال علوفه به منظور تامين عذاي وحوش استان در فصل سرد زمستان و جبران كمبود منابع غذايي خبر داد.

'غلامحسين كاظمي'روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين ادراه كل براي توزيع علوفه در زيستگاه هاي حيات وحش ايلام، تامين غذاي علف خواران و دانه پاشي براي پرندگان آمادگي كامل دارد.

وي با بيان اينكه بارش هاي 24 ساعت اخير به ميزاني نبوده كه علوفه و دانه در طيبعت كمياب شود، افزود: در صورت برودت هوا يا افزايش بارش برف در ارتفاعات، مناطق كوهستاني شمالي استان، عمليات دانه و علوفه پاشي براي وحوش انجام مي شود.

كاظمي تاكيد كرد: هم اكنون علوفه و دانه مورد نياز علف خوران و پرندگان حيات وحش در انبارهاي اين ادراه كل به اندازه كافي ذخيره شده تا در صورت افزايش برف، باران يا كاهش دما در طبيعت توزيع شود.

كاظمي از عموم مردم خواست با توجه به شرايط نامساعد جوي در صورت نزديك شدن پرندگان و پستانداران به كنار جاده ها يا مناطق مسكوني حاشيه شهرها به خصوص اماكن روستايي نسبت به حمايت از اين حيوانات اهتمام داشته و ضمن خودداري از آزار يا كشتن آنها، ماموران محيط زيست را از ورود جانواران به محل سكونت خود آگاه كنند.

مديركل محيط زيست ايلام همچنين به رانندگان وسايل نقليه نيز توصيه كرد كه در هنگام رانندگي مواظب جانوراني كه از جاده ها تردد مي كنند، باشند تا هيچ گونه آسيبي به اين وحوش وارد نشود.

وي اضافه كرد: اداره كل محيط زيست با همكاري انجمن كوهنوردان، هيات كوهنوردي، انجمن هاي مردم نهاد زيست محيطي و مردم طبيعت دوست استان ايلام همه امكانات و نيروهاي خود را در صورت نياز براي توزيع علوفه و دانه در ميان وحوش بسيج مي كند.

كاظمي افزود: يكي از مهمترين چالش هاي ماموران يگان حفاظت محيط زيست سواستفاده شكارچيان غيرمجاز و متخلف در هنگام بارش برف و كولاك عرصه هاي طبيعي، شكار جانوران است.

وي يادآور شد: در اين مواقع ادراه كل حفاظت محيط زيست اقدام به افزايش تعداد ماموران يگان حفاظت در مناطق كوهستاني، ارتفاعات و مناطق شمالي استان مي كند تا علاوه بر حفاظت از گونه هاي جانوري از ورود و عملكرد شكارچيان متخلف به حريم طبيعت جلوگيري كند.

كاظمي به اين گروه از افراد كه قصد سواستفاده از سرما و بارش برف زمستاني براي شكار جانوران را دارند، هشدار داد كه با آنان رد قاطعانه برخورد مي شود.

وي در پايان از عموم مردم دوستدار طبيعت و حيات وحش استان خواست در صورت مواجه با هرگونه تخلف يا مشاهده جانوران زخمي موضوع را با شماره تلفن هاي 33331804 و 33332286 ادراه كل حفاظت محيط زيست ايلام در ميان گذارند.

7172/565