۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81458250
T T
۰ نفر
فرماندار ماسال: از ظرفيت سمن ها در حل معضلات اجتماعي استفاده شود

رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان ماسال بر ضرورت استفاده از ظرفيت و توانمندي هاي عظيم سازمان هاي مردم نهاد در حل مسائل و معضلات اجتماعي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'محمود قاسم نژاد' روز شنبه در نشستي با اعضاي تشكل هاي مردم نهاد زيست محيطي ماسال؛ با اشاره به اينكه هر گونه فعاليت سازمانهاي مردم نهاد طبق قانون با مجوز و نظارت وزارت كشور رسمي تلقي مي شود، افزود: متاسفانه در دولت هاي مختلف نگاه هاي متفاوتي به مقوله سازمان هاي مردم نهاد وجود داشته و به همين خاطر سمن ها آنگونه كه شايسته است، در سطح كشور پا نگرفته اند.

وي ادامه داد: كاركرد سمن ها بايد نظام مند و فارغ از اهداف سياسي و تجاري باشد و نبايد جهت تامين هزينه هاي خود به ادارات دولتي وابسته باشند بلكه بايد از طرق ديگر مانند دريافت حق عضويت از اعضاء و اجراي پروژه هاي زيست محيطي و عام المنفعه، هزينه هاي برنامه هاي فرهنگي خويش را تامين كنند.

فرماندار ماسال با توجه به ظرفيت عظيم نيروهاي انساني متخصص و دلسوز مردمي كه در قالب سازمان هاي مردم نهاد فعاليت مي كنند، اظهار كرد: مسئولان بايد با درك اهميت نقش سازمان هاي مردم نهاد در راستاي حل مسائل و معضلات اجتماعي، از پتانسيل بالاي اين سازمان ها بطور مناسب بهره بگيرند.

وي با بيان اينكه خوشبختانه در دولت تدبير و اميد و وزارت كشور دغدغه زيادي در خصوص فعال تر كردن سازمان هاي مردم نهاد و استفاده بيشتر از اين پتانسيل مردمي در حل مشكلات و مسائل اجتماعي وجود دارد، گفت: سازمان هاي مردم نهاد بايد از اين فرصت و فضاي مناسبي كه جهت فعاليت سمن ها در اين دولت به وجود آمده، استفاده لازم را ببرند.

قاسم نژاد همچنين با اشاره به اهميت حل معضل پسماند و زباله در استان گيلان و شهرستان ماسال، نقش سازمان هاي مردم نهاد در حل اين معضل را غير قابل انكار خواند و افزود: حل اين معضل نيازمند افكار و برنامه هاي راهبردي و خلاقانه، فرهنگ سازي، اعتبار و زمان مناسب است و سمن هاي زيست محيطي مي توانند با آگاهي دادن به مردم و آموزش هاي عمومي، زمينه ارتقاي فرهنگ عمومي و مشاركت مردم در طرح تفكيك زباله از مبدا را فرهم آورند.

اعضاي تشكل هاي زيست محيطي نيز در اين نشست به بيان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشكلات زيست محيطي شهرستان ماسال و لزوم حمايت از سازمانهاي مردم نهاد پرداختند.

شهرستان ماسال با دو بخش مركزي و شاندرمن در 45 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/2

7295/695