۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۳۳
کد خبر: 81459145
T T
۰ نفر
همه دانشجویان غیربومی دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی خوابگاه دارند

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی گفت: 100 درصد دانشجویان غیربومی این دانشگاه زیر پوشش خوابگاه های دانشجویی قرار دارند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه در روز شنبه، 'بهرام بی باك' گفت: برخلاف سایر دانشگاه ها كه ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها را ندارند، دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی 100درصد دانشجویان را زیرپوشش خوابگاه های دانشجویی دارد.

وی خاطرنشان كرد: در نظر سنجی كه از دانشجویان و والدین آن ها به عمل آمده است تمامی آن ها علاقه مند هستند تا ازخوابگا ه های دانشجویی به جای خوابگاه خود گردان و اجاره منزل استفاده كنند.

به گفته وی اجاره منزل همواره تبعات فرهنگی برای دانشجویان به همراه داشته است و گاه با اجاره منزل و زندگی در بعضی شرایط نامناسب امنیت خود را نیز به خطر می اندازند .

وی افزود: وزارت خانه آئین نامه خوابگاه های خودگردان را تنظیم كرده كه اجرای این طرح باعث می شود هم از ظرفیت ها خوابگاه های خودگردان استفاده و هم نظارت دقیق تر بر خوابگاه ها انجام شود.

وی در ادامه از ساخت خوابگاه دانشجویی در محل پردیس دانشگاه و پیشرفت 60 درصدی آن به عنوان یكی از ظرفیت های دانشگاه یاد كرد و گفت: اگر وزارت خانه تسهیلاتی برای تكمیل این پروژه در اختیار ما قرار دهد نیازی به خوابگاه های خودگردان نیز نداریم.

از سوی دیگر، مسئول خوابگاه های دانشجویی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز گفت: در این خوابگاه ها سالن مطالعه، ورزش، تلویزیون و اتاق مشاوره برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته شده است.

'مهدی عیسی پور' افزود: اتاق ها از نظر فنی تائید و متناسب با تعداد دانشجویان طراحی شده است.

عیسی پور با بیان این كه پسران از یك خوابگاه و دختران دانشجو از دو خوابگاه برخوردارهستند، خاطر نشان كرد: خوابگاه دانشجویی پسران 252 نفر ظرفیت دارد كه هم اكنون فقط 208 نفر از خوابگاه استفاده می كنند ضمن اینكه در خوابگاه دختران نیز 294 دانشجوی دختر در خوابگاه 320 نفری و 195 دختردانشجو در خوابگاه 204 نفری مستقر هستند.

دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی هزار و 500 دانشجو دارد كه زیر نظر 130عضو هیات علمی تحصیل می كنند.ك1

330