۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81459862
T T
۰ نفر
2 تن علوفه و دانه در زیستگاه های برف گیر و كوهستانی ایلام پخش شد

ایلام - ایرنا - مدیركل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: عملیات توزیع علوفه و دانه پاشی به مقدار 2 تن توسط نیروهای محیط زیست در زیستگاه های كوهستانی و برفگیر شمال و جنوب استان آغاز شد.

'غلامحسین كاظمی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: همزمان با بارش برف و یخبندان ، این اداره كل اقدام به دانه پاشی و توزیع علوفه به منظور تامین خوراك علف خواران و پرندگان حیات وحش كرده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام یكی از زیستگاه های متنوع حیاط وحش بوده كه تاكنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهی در آن شناسایی شده است.

كاظمی هدف از توزیع علوفه و دانه پاشی در حیات وحش را كمبود غذا در طبیعت با توجه به یخ زدگی زمین و سردی هوا در مناطق كوهستانی دانست و افزود: گونه های جانوری از این طریق دسترسی امن و مطمئن تری به غذای مورد نیاز دارند.

وی یادآور شد: در صورت تداوم سرما و یخبندان توزیع علوفه و دانه پاشی در عرصه های طبیعی استان ادامه می یابد و این اداره كل به اندازه كافی دانه و علوفه مورد نیاز وحوش را ذخیره كرده است.

كاظمی تاكید كرد: با توجه به برودت هوا گونه های مختلف جانوری برای تهیه غذا به حاشیه جاده ها یا مناطق مسكونی پناه می برند كه مردم و رانندگان باید برای در امان ماندن و آسیب ندیدن این وحوش اهتمام و نهایت دقت را داشته و ماموران حفاظت محیط زیست را در جریان قرار دهند.

وی یادآور شد: این عملیات با حضور 61 نفر از نیروهای محیط زیست استان در قالب هشت گروه در مناطق شمالی و جنوبی استان بصورت همزمان انجام شد.

وی افزود: 40 نفر در پنج گروه در مناطق قلارنگ و مانشت و 21 نفر در سه گروه در حوزه كبیركوه شهرستان های بدره، دره شهر و ملكشاهی در جنوب استان نیز توزیع علوفه و دانه پاشی در طبیعت را بر عهده دارند.ك/3

7172/564