۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81459946
T T
۰ نفر
توزيع علوفه و دانه پاشي در ارتفاعات ايلام براي گونه هاي حيات وحش

ايلام - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: عمليات توزيع علوفه و دانه پاشي براي گونه هاي حيات وحش در زيستگاه هاي كوهستاني و برفگير شمال و جنوب استان آغاز شد.

غلامحسين كاظمي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: همزمان با بارش برف و يخبندان، اين اداره كل اقدام به دانه پاشي و توزيع علوفه به مقدار 2 تن به منظور تامين خوراك علف خواران و پرندگان حيات وحش كرده است.

استان ايلام يكي از زيستگاه هاي متنوع حياط وحش بوده كه تاكنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهي در آن شناسايي شده است.

وي هدف از توزيع علوفه و دانه پاشي در حيات وحش را كمبود غذا در طبيعت با توجه به يخ زدگي و سردي مناطق كوهستاني دانست كه اين گونه هاي جانوري دسترسي امن و مطمئن تري به غذاي مورد نياز خود داشته باشند.

كاظمي افزود: اداره كل حفاظت محيط زيست ايلام به اندازه كافي دانه و علوفه مورد نياز وحوش را ذخيره كرده است و در صورت تداوم سرما و يخبندان توزيع علوفه و دانه پاشي در عرصه هاي طبيعي استان ادامه مي يابد.

وي بيان كرد: با توجه به برودت هوا گونه هاي مختلف جانوري براي تهيه غذا به حاشيه جاده ها يا مناطق مسكوني پناه مي برند كه مردم و رانندگان بايستي براي در امان ماندن و آسيب نديدن اين وحوش اهتمام و نهايت دقت را داشته باشند و ماموران حفاظت محيط زيست را در جريان قرار دهند.

كاظمي ادامه داد: اين عمليات با حضور 61 نفر از نيروهاي محيط زيست در قالب هشت گروه در مناطق شمالي و جنوبي استان به صورت همزمان انجام شد.

مديركل حفاظت محيط زيست ايلام افزود: 40 نفر در پنج گروه در مناطق قلارنگ و مانشت و 21 نفر در سه گروه در حوزه كبيركوه شهرستان هاي بدره، دره شهر و ملكشاهي در جنوب استان توزيع علوفه و دانه پاشي را بر عهده دارند.

591/7172/564
۰ نفر