۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81461940
T T
۰ نفر
نخستين طرح جداسازي آب شرب از بهداشتي خراسان رضوي در بجستان اجرا شد

گناباد - ايرنا - بهره برداري از نخستين طرح جداسازي آب شرب از بهداشتي خراسان رضوي روز دوشنبه طي مراسمي با حضور معاون وزير نيرو و نماينده مجلس شورای اسلامي در شهر بجستان آغاز شد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي در اين مراسم گفت: اين طرح با هدف تامين و ارتقاء کيفيت آب شرب شهروندان، بهبود مديريت بهره برداري منابع و تاسيسات آب در راستاي پياده سازي و اجراي اهداف و برنامه هاي وزارت نيرو و شرکت مهندسي آب و فاضلاب در اين شهر جنوبي خراسان رضوي اجرا شده است.

'حسين اسماعيليان' افزود: براي اجراي اين طرح در بجستان 14کيلومتر خط انتقال و توزيع لوله گذاري، يک باب مخزن 500 مترمکعبي و يک باب سوله 322 مترمربعي نيز ساخته شد.

وي 'ساخت 20 جايگاه برداشت آب، نصب آب شيرين کن با ظرفيت 360 مترمکعب در شبانه روز همراه با نصب و راه اندازي دستگاههاي هوشمند مجهز به سامانه کارتخوان جهت برداشت آب' را از ديگر تجهيزات اين طرح برشمرد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي در ادامه گفت: با آغاز عمليات اجرايي اين طرح از سال 90 تاکنون 26 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني استاني صرف آن شده است.

وي افزود: هم اينک 12 هزار نفر از مزاياي اين طرح بهره مند شده اند و طبق مطالعات انجام شده در سال افق طرح(1415) اين جمعيت به حدود 18 هزار نفر خواهد رسيد.

اسماعيليان ادامه داد: ميزان نياز آب شرب شهر بجستان به جز نياز بهداشتي آن هم اينک 240 مترمکعب در شبانه روز است که تا سال افق طرح به 360 مترمکعب در شبانه روز خواهد رسيد.

مرکز شهرستان 31 هزار نفري بجستان در فاصله 289 کيلومتري جنوب غرب مشهد قرار دارد.

514/660