۲۲ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۴۰
کد خبر: 81462141
T T
۰ نفر
شهرستان هاي رستم و ممسني فارس در مسير توسعه طرح تحول سلامت

شيراز - ايرنا - معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز و مسوول معين بازديد از طرح هاي بهداشتي درماني شهرستان هاي رستم و ممسني در استان فارس از وضعيت طرح جامع سلامت شهرستان هاي ممسني و رستم بازديد به عمل آورد و شرايط بهداشت و درمان اين دو شهرستان را مناسب توصيف كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا بهئنقل از پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشكي شيراز، دكتر كوروش عزيزي در اين خصوص، اظهار داشت:طي بازديدي كه از اماكن و امكانات بهداشتي، درماني و آموزشي دو شهرستان ممسني و رستم به عمل آمد خوشبختانه ميزان رضايتمندي عمومي از وضعيت اماكن و خدمات ارائه شده سلامت بسيار مطلوب بوده و مردم اين منطقه از عملكرد متوليان بهداشت و درمان دو شهرستان نهايت رضايت را داشتند.

معاون معين شهرستان هاي ممسني و رستم ادامه داد: طي بازديدي كه از بيمارستان حضرت وليعصر(عج) شهرستان ممسني، كه تنها بيمارستان منطقه نيز مي باشد، انجام گرديد، وضعيت اين مركز مطلوب و مناسب ارزيابي شد و مشكلاتي كه در بازديدهاي قبلي به چشم مي خورد نيز رفع و برطرف شده بود.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه گفت: در بازديد قبلي كمبود حضور متخصص زنان و زايمان مشهود بود كه در اين بازديد و طي هماهنگي هاي به عمل آمده، اين مشكل نيز برطرف گشته و در حال حاضر پزشكان متخصص زنان و زايمان به طور مستمر و منظم در اين شهرستان حضورو فعاليت مطلوب دارند .

وي افزود: در ملاقات با بيماران اورژانسي و بستري شده در اين بيمارستان و مذاكره با همراهان بيماران، رضايتمندي بالايي از نحوه ارائه خدمات لازم در اين واحد درماني و نيز رفتار و برخورد مناسب كادر درماني مشاهده گرديد.

عزيزي ازلزوم گسترش واحد اتفاقات و اورژانس و نيز مركز دياليز تنها بيمارستان شهرستان ممسني خبر داد و گفت: يكي از نكات برجسته و ارزشمندي را كه در اين بازديد مشاهده شد، همكاري بسيار خوب خيرين عرصه سلامت منطقه بود كه در گسترش مركز دياليز بيمارستان حضرت وليعصر(عج) اعلام همكاري داشتند .

وي با اشاره به اين موضوع كه اين بازديد در قالب بازديدهاي دوره اي اعضاي هيئت رييسه دانشگاه و تحت عنوان معاون معين شهرستان ها انجام گرفته، افزود: پيشرفت فيزيكي دو پروژه مركز جامع سلامت و نيز بهسازي ساختمان مجتمع آموزش عالي سلامت ممسني با پيشرفت خوب و قابل قبولي در حال انجام مي باشد.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيان كرد : در طي اين بازديد ،ديداري نيز از مركز آموزش عالي سلامت ممسني انجام شد و در فضايي صميمانه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان اين مركز آموزشي انجام گرفت و در جهت رفع مشكلات و دغدغه هاي به حق اين عزيزان ، پيگيري و هماهنگي هاي لازم صورت خواهد پذيرفت.

عزيزي در پايان ضمن يادآوري دلاورمردي هاي مردم شهرستان هاي ممسني و رستم در دوران دفاع مقدس و نيز حضور پر شور اين مردم در ايام پيروزي انقلاب اسلامي گفت: خدمت رساني و ارائه خدمات لازم بهداشتي و درماني كه از اصول اوليه ايجاد و گسترش عدالت اجتماعي در سطح جامعه مي باشد، به مردم محروم و ولايتمدار منطقه ممسني و رستم از وظايف دانشگاه علوم پزشكي استان فارس بوده و متوليان اين دانشگاه تمام تلاش خود را براي ارتقاي هر چه بيشتر سطح سلامت اين مردم خواهند كرد.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان رستم، مركز بهداشتي و درماني شمارهء يك اين شهرستان، مركز جامع سلامت شهرستان ممسني و چند واحد بهداشتي و درماني ديگر اين دو شهرستان از ديگر اماكن مورد بازديد معاون معين شبكه هاي بهداشت و درمان ممسني و رستم بودند.

رستم و ممسني بترتيب در فاصله 158 و 175 كيلومتري غرب شيراز در استان فارس قرار دارند .ك/2

7366/ 677/ 667