۲۷ دی ۱۳۹۳، ۸:۴۳
کد خبر: 81467144
T T
۰ نفر
رتبه نخست ثبت اسناد و املاك يزد در صدور اسناد

يزد- ايرنا - مديركل ثبت اسناد و املاك يزد گفت: در 9 ماهه امسال اين اداره كل در تعداد اسناد تنظيمي صادره در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با 31 درصد رشد رتبه نخست كشور را كسب كرد.

علي كريمي روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت در دفاتر اسناد رسمي 166هزار و 299 سند صادره شده در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 126هزار و 969 سند بوده است.

وي درباره آمار و عملكردهاي اين اداره در سالجاري گفت : اين اداره كل در 9 ماه سالجاري در ديگر بخش ها از جمله در تعداد شركت هاي ثبت شده ، پاسخ به استعلامات و اعلام وضعيت املاك و ميزان وصول مطالبات بانك ها نيز پيشرفت هاي چشمگيري داشته است.

مديركل ثبت اسناد واملاك استان يزد درباره تعداد شركتهاي ثبت شده در 9ماه سال جاري اظهار كرد : در اين بخش با ثبت 917 شركت و رشد هشت درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل كه 847 مورد بوده بعد از البرز در جايگاه دوم قرار گرفته ايم.

وي اضافه كرد : در حوزه پاسخ به استعلامات و اعلام وضعيت املاك نيز با پاسخگويي به 86 هزار و686 استعلام و با رشد 17 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل كه 73 هزار و 998 مورد بوده رتبه سوم را در كشور كسب كرده ايم.

كريمي رشد ميزان وصول مطالبات بانك ها در9 ماه سال جاري را 487 درصد عنوان كرد و گفت: در اين بخش بعد از استان هاي لرستان و خوزستان و فارس در جايگاه چهارم قرار داريم .

مديركل ثبت اسناد و املاك استان يزد درباره وضعيت كاداستر استان نيز گفت: عمليات كاداستر در سال 1386 در اين استان آغاز شده و در حال حاضر كاداستر استان يزد جزو چند استان برتر كشور است و روند پلاك گذاري شهري نيز با 90 درصد پيشرفت قابل تقدير بوده است .

اين اداره كل در حال حاضر داراي 13واحد ثبتي در سطح استان است.ك/3

1968/ 650