۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 81468686
T T
۰ نفر
برون سپاري خدمات بهزيستي ازموفق ترين طرحهاي بازتواني معلولان است

اراك-ايرنا-سرپرست بهزيستي استان مركزي گفت: برون سپاري خدمات بهزيستي از موفق ترين طرحهاي بازتواني معلولان جامعه هدف است.

دكتر ' بهروز رفيعي ' روز يكشنبه در نشست مشترك مديران و مسوولان مراكز غيردولتي تحت نظات بهزيستي افزود: تشكل هاي مردم نهاد و مراكز غير دولتي، به عنوان يكي از بازوان پرتوان بهزيستي در خدمت رساني به مددجويان محسوب مي شوند.

وي ادامه داد: بهزيستي به طور قطع بدون مشاركت بخش غيردولتي قادر به ارايه خدمات مطلوب و بهينه به جامعه هدف خود نخواهد بود و دولت تدبير و اميد نيز با توجه به اهميت اين امر، برتوسعه فعاليتهاي مردمي تاكيد دارد.

رفيعي افزود: هم اينك 40مركز نگهداري معلولان و سالمندان در استان مركزي فعال است كه بخش زيادي از بار خدمت رساني صادقانه به نيازمندان و توانجويان را بر عهده دارند.

سرپرست بهزيستي استان مركزي بيان كرد: اين اداره كل در سه حوزه پيشگيري ، اجتماعي و توانبخشي از ظرفيتهاي بخش غير دولتي بهره مي برد.

او افزود: سازمان بهزيستي در كنار كاهش تصدي گري خود، به منظور رعايت دقيق قوانين و افزايش ميزان رضايتمندي عمومي از خدمات قابل ارايه به جامعه هدف، نظارت و كنترل منظمي را بر فعاليتهاي مراكز غيردولتي و تشكل هاي بخش خصوصي در دستور كار قرار داده است.

برگزاري كارگاههاي تخصصي آموزش هاي بازتواني، تشريح برنامه هاي آموزش محور به منظور ارايه خدمات مطلوبتر به مددجويان، بازآموزي مجدد قوانين و مقررات شكل گيري مراكز نگهداري غيردولتي و سازمانهاي مردم نهاد از ديگر برنامه هاي جنبي اين نشست است.

سازمان بهزيستي استان مركزي 107 مركز و تشكل غيردولتي در بخشهاي پيشگيري، اجتماعي و توانبخشي دارد.ك/2

7112/559